Flashback bygger pepparkakshus!
2008-03-09, 17:46
Medlem
Jag vet inte om jag skriver i rätt tråd men anyway..

För ett tag sen instalerade jag msn på en dator som inte är min och nu kan ägaren till den datorn plötsligt få upp mina msn konversationer och se vad jag skriver till folk och vad de skriver till mig. Hon behöver inte skriva i lösenord eller nått det bara kommer upp.

Om det är någon tekniskt begåvad här så kan den gärna få svara på hur detta är möjligt och hur jag sätter stop på det innan hon hinner läsa fler av mina privata samtal hehe. (hon bor långt bort så det är inte bara att gå hem till henne och avinstalera msn det så att säga)
Citera
2008-03-09, 17:55
Bannlyst
Om du skapar en trojan och du får henne att acceptera den så kan du ju ta bort dem.

En fråga:
Har datorn som dina loggar finns på antivirus t.ex?
Citera
2008-03-09, 18:21
Medlem
Kuzmins avatar
Du kan ju alltid be henne snällt att avinstallera msn?
Eller kanske kryssa av rutan "spara lösenord"
Citera
2008-03-09, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kuzmin

Det har inte med det att göra, loggarna sparas som filer. Har inget med inloggningen att göra alltså.
Citera
2008-03-09, 18:50
Medlem
Fialisans avatar
Byt lösenord.
Citera
2008-03-09, 19:13
Medlem
eyyYos avatar
Hej och välkommen till Flashback! Som ny medlem är du skyldig att läsa igenom reglerna för forumet.

Citat:
Ursprungligen postat av http://www.flashback.info/rules/
0.1. Rubriken ska visa vad inlägget handlar om
Genom val av rubrik så hjälper du andra användare att berätta vad ditt inlägg handlar om. Då det postas flera tusen nya inlägg här varje dygn, så är det av stor vikt att hjälpa till att göra forumet så översiktligt som möjligt. Om ditt inlägg är en fråga, så skall din rubrik sluta med ett frågetecken.

Som svar på din fråga, byt lösenord.
Citera
2008-03-09, 19:40
Bannlyst
Genom att byta lösenord är problemet är inte löst om han syftar på MSG Plus loggar.
Citera
2008-03-09, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rokkan1
Genom att byta lösenord är problemet är inte löst om han syftar på MSG Plus loggar.

Okej, tack!
Citera
2008-03-09, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuzmin
Nja, det är en halvgammal kvinna som inte vet hur man avinstallerar program. Jag har inte den rutan ikryssad.
Citera
2008-03-09, 22:02
Medlem
Om du inte har rutan ikryssad på hennes burk så ör det omöjligt att hon kan komma in på din msn (om hon inte har ditt pass).

Du måste prata om loggarna va?
Citera
2008-03-09, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyyYo
Hej och välkommen till Flashback! Som ny medlem är du skyldig att läsa igenom reglerna för forumet.

Som svar på din fråga, byt lösenord.

word!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in