2008-03-22, 22:59
Medlem
Trdpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsvej
"Gunnar Adler-Karlsson - Kan intelligens erstta knslor i identitetsprocessen?"(Han r en kontroversiell och rolig att lyssna p)
Den r bra, kan jag hlla med om. Han r vldigt rlig.
Citera
2008-03-23, 22:18
Medlem
Trdpojkes avatar
Citat:
Frtroende, Falskhet och Fusk
http://video.ldc.lu.se/fc00h2.htm

"Lena Nylander - Mnniskor som inte kan ljuga"(Om aspergers syndrom och hur viktig lgnen r fr att fungera normalt i vardagen)
Knns lite som att jag floodar trden, men; denna ovan var ren njutning frn brjan till slut.

Alla som har Aspergers syndrom eller autismspektrumstrning, eller har vederbrande i sitt umgnge br se denna. Rekommenderas varmt!
Citera
2008-03-23, 22:27
Medlem
Profaxs avatar
Lnkarna fungerar inte lngre? Eller r det min dator det r fel p?
Citera
2008-03-23, 22:45
Medlem
Trdpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profax
Lnkarna fungerar inte lngre? Eller r det min dator det r fel p?
Funkar fr mig. Hade problem innan med mitt Flashscript, om det kanske r det som spkar... kan inte komma p annan frklaring.
Citera
2008-03-23, 22:58
Medlem
Profaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trädpojke
Funkar fr mig. Hade problem innan med mitt Flashscript, om det kanske r det som spkar... kan inte komma p annan frklaring.
Jag har provat bde med FF och IE, men fr bara "sidan kan inte visas". Finns det ngot annat stlle dr man kan komma t filerna, eller mjligen ladda ner dem?
Citera
2008-03-27, 17:13
Medlem
Profaxs avatar
Bump

Jag frsker igen, jag r vldigt intresserad av ngra av dessa dokumentrer, men av ngon anledning s fungerar dom inte p min dator. Finns det ngot annat stt att f tag p dom? Filarkiv? Googlevideo? Universitetshemsida?
Citera
2008-03-27, 17:39
Medlem
Trdpojkes avatar
Citat:
Jag frsker igen, jag r vldigt intresserad av ngra av dessa dokumentrer, men av ngon anledning s fungerar dom inte p min dator. Finns det ngot annat stt att f tag p dom? Filarkiv? Googlevideo? Universitetshemsida?
Du kan ju skriva till Mikael kesson;
mikael.akesson@folkuniversitetet.se
p universitetet och be om hjlp.
Citera
2008-03-28, 16:22
Medlem
Hejsvejs avatar
Real player

Citat:

Prova att ladda hem nyaste Real Player. Det fungerar nmligen inte med vissa versioner.
Citera
2008-03-29, 22:19
Medlem
Profaxs avatar
Citat:
Prova att ladda hem nyaste Real Player. Det fungerar nmligen inte med vissa versioner.
Bugar och tackar fr denna trdstart, nu kommer jag ntligen in p hemsidan, har laddat ner RealPlayer och r i full gng med att fylla min HHD med lite akademiskt material fr en gngs skull.

Biologism eller kulturrelativism ska ses om ca 20 min.
Citera
2008-04-02, 18:16
Medlem
Hejsvejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsvej
"Gunnar Adler-Karlsson - Kan intelligens erstta knslor i identitetsprocessen?"(Han r en kontroversiell och rolig att lyssna p)

Citat:
Ursprungligen postat av Trädpojke
Den r bra, kan jag hlla med om. Han r vldigt rlig.

Hans huvudtes "att dagens unga mste knna sig som vrldsmedborgare ifrn Europa (till skillnad frn fr 60 r sedan d folk knde sig som svenskar ifrn skne) ifall mnniskan ska verleva i framtiden" r verkligen klockren och dessutom ett normativt argument emot kulturelativismen(min svurna fiende).
Citera
2008-04-04, 21:59
Medlem
Trdpojkes avatar
Citat:
"Ingela Romare - ngesten som vn och vgledare"(Hennes bsta frelsning, den tar sin utgngspunkt i Jungs psykologi men handlar om s mycket mer)
Lystring, lystring!
Denna rekommenderas varmt!

Alla som genomlidit eller genomlider perioder av ngest br se denna!

Riktigt bra! 5/5
Citera
2008-04-05, 13:44
Medlem
Typens avatar
h vad roligt, gamla frelsare som Viktoria Hg (jag var lite kr i henne!) och Peter Bryder tillsammans med mer offentliga favoriter som Jan Hjrpe och Stefan Einhorn.

Verkligen roligt, tack fr ett fint fynd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in