2008-03-09, 14:59
Medlem
pernil90s avatar
Hejsan.

Satt och surfade p datorn idag som vanligt. Pltsligt lser sig hela datorn och jag mste starta om den. Men nr jag vl har startat om den s kommer jag inte s mycket lngre. Det kommer upp ett felmeddelande om att ett allvarligt fel har uppsttt och att det r ngot fel p grafikkortets drivrutiner. Jag tryckte p skicka ej felrapport, min bakgrundsbild p skrivbordet kommer upp och sen hnder ingenting. Det finns inga ikoner och inget startflt. Har provat att starta om datorn ngra gnger men det hnder samma sak dr.
Provade ven i felskertlge, dr blir allting svart.

Hjlper det om jag formaterar om datorn eller r grafikkortet snder fr evigt?

Hjlp mig!

Tack p frhand.
Citera
2008-03-09, 15:06
Medlem
Bulldoozers avatar
Prova att avinstallera drivrutinerna och updatera med de senaste frn tillverkarens hemsida.
Citera
2008-03-09, 15:08
Medlem
pernil90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulldoozer
Prova att avinstallera drivrutinerna och updatera med de senaste frn tillverkarens hemsida.

Hur gr jag det nr jag inte kan komma in i datorn? Kan man gra det frn BIOS eller vad det nu heter?
Citera
2008-03-09, 15:17
Medlem
Bulldoozers avatar
S felskert funkar inte heller? Hmm.. Skumt du har inte pillat p ngonting? Du kan alltid felska genom att prova ett annat grafikkort till att brja med om du kan f tag i ett dvs.
Citera
2008-03-09, 20:41
Medlem
pernil90s avatar
P ngot vnster s lyckades jag f igng datorn lite genom att anvnda CTRL+Alt+Delete och sedan starta ny aktivitet. Dock fungerar datorn inte alls som den ska. Nu nr jag tminstone r inne i windows, kan jag d ladda ner nya drivrutiner och installera till grafik kortet?

Tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in