Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-03-09, 14:59
Medlem
pernil90s avatar
Hejsan.

Satt och surfade på datorn idag som vanligt. Plötsligt låser sig hela datorn och jag måste starta om den. Men när jag väl har startat om den så kommer jag inte så mycket längre. Det kommer upp ett felmeddelande om att ett allvarligt fel har uppstått och att det är något fel på grafikkortets drivrutiner. Jag tryckte på skicka ej felrapport, min bakgrundsbild på skrivbordet kommer upp och sen händer ingenting. Det finns inga ikoner och inget startfält. Har provat att starta om datorn några gånger men det händer samma sak där.
Provade även i felsäkertläge, där blir allting svart.

Hjälper det om jag formaterar om datorn eller är grafikkortet sönder för evigt?

Hjälp mig!

Tack på förhand.
Citera
2008-03-09, 15:06
Prova att avinstallera drivrutinerna och updatera med de senaste från tillverkarens hemsida.
Citera
2008-03-09, 15:08
Medlem
pernil90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulldoozer
Prova att avinstallera drivrutinerna och updatera med de senaste från tillverkarens hemsida.

Hur gör jag det när jag inte kan komma in i datorn? Kan man göra det från BIOS eller vad det nu heter?
Citera
2008-03-09, 15:17
Så felsäkert funkar inte heller? Hmm.. Skumt du har inte pillat på någonting? Du kan alltid felsöka genom att prova ett annat grafikkort till att börja med om du kan få tag i ett dvs.
Citera
2008-03-09, 20:41
Medlem
pernil90s avatar
På något vänster så lyckades jag få igång datorn lite genom att använda CTRL+Alt+Delete och sedan starta ny aktivitet. Dock fungerar datorn inte alls som den ska. Nu när jag åtminstone är inne i windows, kan jag då ladda ner nya drivrutiner och installera till grafik kortet?

Tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in