2008-03-09, 02:57
Bannlyst
Folk verkar låtsas att vara kära. Per definition är väl kärlek ändå att man kan skära ut sitt eget hjärta och ge den till sin älskade. Jag kollar runt mig och ingen av dessa "par" skulle ha gjort detta. Har kommit fram till att folk vill bli hela och tror att deras andra hälft är en annan person?

Har aldrig haft en tjej och vill aldrig ha en. Vad är vitsen? Träffa 10 pers och knulla runt med de tills man hittat en "speciell". Som är en vanlig partner man hittat lite senare i livet. Man gifter sig och skaffar barn och sedan skiljer man sig?

Varför är detta så bra?
2008-03-09, 02:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saxon_Flix
Folk verkar låtsas att vara kära. Per definition är väl kärlek ändå att man kan skära ut sitt eget hjärta och ge den till sin älskade. Jag kollar runt mig och ingen av dessa "par" skulle ha gjort detta. Har kommit fram till att folk vill bli hela och tror att deras andra hälft är en annan person?

Har aldrig haft en tjej och vill aldrig ha en. Vad är vitsen? Träffa 10 pers och knulla runt med de tills man hittat en "speciell". Som är en vanlig partner man hittat lite senare i livet. Man gifter sig och skaffar barn och sedan skiljer man sig?

Varför är detta så bra?

Det är inte så att du har lagt dig till med dessa åsikter för att slippa konfrontera ensamheten?
2008-03-09, 03:06
Medlem
Daineas avatar
Citat:

Varför är detta så bra?

Stämmer utmärkt; folk tror att de är halva utan en annan person när de i själva verket måste vara hela personer för att kunna fungera tillsammans med en annan.

Själv har jag haft flera flickvänner, dock var det några år sedan den sista, men jag kan se tjusningen i det kortsiktigt: vi är ju sociala varelser (påstås det) och under tidiga faser av ett förhållande får man se alla fördelar med en ny person; denne/denna anstränger sig då för att visa sina mest positiva sidor, allt är en dans på rosor, livet leker och man gör bara trevliga saker tillsammans. Men men; så småningom kommer vardagen krypande och den där underbara varelsen börjar bli mer mänsklig, börjar ställa krav, har egna åsikter och idéer, vill göra helt andra saker än man själv vill, prioriterar saker annorlunda än man själv gör och kort sagt inkräktar på ens eget lebensraum istället för att snällt infoga sig på det vis man själv skulle vilja.
Ibland får iaf jag lite nostalgi i ögonen när jag tänker på den första tiden, men sen minns man den senare också och då skakar man av sig hela tankebanan precis som en nyvaken gnuggar sömnen ur ögonen på morgonen.
2008-03-09, 03:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
Det är inte så att du har lagt dig till med dessa åsikter för att slippa konfrontera ensamheten?
Nej, kan få en tjej om jag vill. Vill inte ha en för att jag hatar kvinnor.

Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
Stämmer utmärkt; folk tror att de är halva utan en annan person när de i själva verket måste vara hela personer för att kunna fungera tillsammans med en annan.

Själv har jag haft flera flickvänner, dock var det några år sedan den sista, men jag kan se tjusningen i det kortsiktigt: vi är ju sociala varelser (påstås det) och under tidiga faser av ett förhållande får man se alla fördelar med en ny person; denne/denna anstränger sig då för att visa sina mest positiva sidor, allt är en dans på rosor, livet leker och man gör bara trevliga saker tillsammans. Men men; så småningom kommer vardagen krypande och den där underbara varelsen börjar bli mer mänsklig, börjar ställa krav, har egna åsikter och idéer, vill göra helt andra saker än man själv vill, prioriterar saker annorlunda än man själv gör och kort sagt inkräktar på ens eget lebensraum istället för att snällt infoga sig på det vis man själv skulle vilja.
Ibland får iaf jag lite nostalgi i ögonen när jag tänker på den första tiden, men sen minns man den senare också och då skakar man av sig hela tankebanan precis som en nyvaken gnuggar sömnen ur ögonen på morgonen.
Klart vi är sociala djur och behöver sällskap. Men inte behöver knull objektet vara sällskap.
2008-03-09, 03:15
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Klart vi är sociala djur och behöver sällskap. Men inte behöver knull objektet vara sällskap.

Förvisso, men nu talade du ju själv om flickvänner, och då ingår en social sida av förhållandet.
2008-03-09, 03:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
Förvisso, men nu talade du ju själv om flickvänner, och då ingår en social sida av förhållandet.
Ja just det, man får vilja mellan dåligt och värre. Dåligt är att behöva betala för henne. Värre är det när hon kräver att få betala själv och tar illa upp. Då våldtar hon ens manlighet.
2008-03-09, 03:33
Medlem
Carcasss avatar
1. Konstant tillgång till bäverbankning
2. Någon som lagar mat
3. Någon som diskar
4. Någon som städar
5. Någon som suger av dig medans du spelar poker online.
6. Någon som får dig att inse hur värdelös mänskligheten är.
2008-03-09, 03:33
Medlem
Med tanke på vad du skriver så känns du som en sorlig jävel. Hur roligt är ditt liv igentligen, du verkar ju vara helt känslolös. Va ska du ägna dig åt i ditt liv? Sitta och sura i ett hörn eller? Sjukt tråkig livssyn. Vad värdesätter du?
2008-03-09, 03:38
Medlem
TeutonicWarriors avatar
Det är bättre att ha en person att ha sex med än flera, för då minskar chanserna av att könssjukdomar sprids. Du kanske är skötsam när det kommer till att använda skydd, men det finns idioter som utan skydd sätter på horor samt slampiga tjejer på fester.

Själv så skulle jag gärna ha en flickvän, men valmöjligheterna minskar då hon måste vara likasinnad, klar i huvudet och dela min politiska ställning (Fascism), Men dessa egenskaper är svåra att finna överhuvudtaget i ett samhälle fyllt av politiskt korrekta idioter.

/Teutonic Warrior
2008-03-09, 03:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bakob
Med tanke på vad du skriver så känns du som en sorlig jävel. Hur roligt är ditt liv igentligen, du verkar ju vara helt känslolös. Va ska du ägna dig åt i ditt liv? Sitta och sura i ett hörn eller? Sjukt tråkig livssyn. Vad värdesätter du?
Jag älskar mitt liv! Just nu så försöker jag spara så mycket jag kan. Ska flytta till Thailand/Filippinerna och leva som en kung.
http://www.flashback.org/showthread.php?t=347682
Ska även ha en ny hora varje dag! Färska små tös från diverse byar.

Ska utgå från att du är 28. Du hittar en tjej som vanligt men nu är du nära 30 och du gifter dig med henne. Ni skaffar barn, hus och en hund. Ni skiljer er och du blir deprimerad och kanske gör om samma misstag igen.
2008-03-09, 03:39
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carcass
1. Konstant tillgång till bäverbankning
2. Någon som lagar mat
3. Någon som diskar
4. Någon som städar
5. Någon som suger av dig medans du spelar poker online.
6. Någon som får dig att inse hur värdelös mänskligheten är.

1) Om du sätter "konstant tillgång" synonymt med "utransonering" så är jag med på resonemanget.
2) Kvinnor idag kan inte laga mat, det var en konst som försvann två generationer sedan. Såvida du inte får en trevlig svärmormor, då är jag återigen med.
3) Någon som diskar varannan vecka och skapar dubbelt med disk, kallas normal status quo och inte en anledning att skaffa flickvän.
4) Se #3
5) Flickvän som tar betalt per timme?
6) Tyvärr fullständigt sant...
2008-03-09, 03:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TeutonicWarrior
Det är bättre att ha en person att ha sex med än flera, för då minskar chanserna av att könssjukdomar sprids. Du kanske är skötsam när det kommer till att använda skydd, men det finns idioter som utan skydd sätter på horor samt slampiga tjejer på fester.
Sjukdomar är för folk som knullar utan kondom. Vare sig det är ens fru som blev nersmittad på resan till Medelhavet med flickorna. Slampan ifrån krogen eller HIV ludret i Thailand.

Citat:
Själv så skulle jag gärna ha en flickvän, men valmöjligheterna minskar då hon måste vara likasinnad, klar i huvudet och dela min politiska ställning (Fascism), Men dessa egenskaper är svåra att finna överhuvudtaget i ett samhälle fyllt av politiskt korrekta idioter.

/Teutonic Warrior
Du kan ju testa att åka till Italien. Där har de fortfarande fascistpartiet i riksdagen tror jag?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in