2008-03-08, 19:12
Medlem
hompzs avatar
Hej, ska kpa ett laptopstll till min MB och sedan koppla in ett tangentbord till den. Undrar drfr om jag kan koppla in ett vanligt trdlst PC-tangentbord till den eller om jag mste kpa ett tangentbord frn apple!?

tack p frhand
Citera
2008-03-08, 19:17
Medlem
Northwizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hompz
Hej, ska kpa ett laptopstll till min MB och sedan koppla in ett tangentbord till den. Undrar drfr om jag kan koppla in ett vanligt trdlst PC-tangentbord till den eller om jag mste kpa ett tangentbord frn apple!?

tack p frhand

Kolla med tillverkaren - de flesta nyare tangentbord fungerar med Mac.
Citera
2008-03-08, 20:10
Medlem
Det r en skam att kra ett icke apple bord till en Mac tycker jag.
Speciellt nu nr dom nya Alu t-borden r bde snygga och grymt skna.
Alla bord fungerar men vissa special funktionsknappar kommer inte fungera.
Citera
2008-03-08, 20:18
Medlem
Squalos avatar
Det finns eftermarknadstangentbord till Apple-datorer frn andra fretag n Apple. Logitech, Macalley (stavn), etc. har tangentbord med specialknappar, etc.

Apples egna r naturligtvis snyggast. Men lite dyrare...
Citera
2008-03-09, 08:30
Medlem
Hur r det med sna dr projicerande tangentbord? Minns inte vad de kallas, finns de till mac? Finns de verhuvudtaget lngre? :P
Citera
2008-03-09, 08:35
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Det finns eftermarknadstangentbord till Apple-datorer frn andra fretag n Apple. Logitech, Macalley (stavn), etc. har tangentbord med specialknappar, etc. .

Var hittar man dem d? Jag tycker bara jag ser Apples tangentbord (som r snygga men dyra) nr jag kollar runt.

Apples trdade tangentbord lg ju helt ok i pris frut (275 kr), nu nr det blev ny design stack priset upp till nrmare 500 kr, vilket jag tycker r lite dyrt fr ett tangentbord ven om det r aldrig s snyggt.
Citera
2008-03-09, 10:13
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Var hittar man dem d? Jag tycker bara jag ser Apples tangentbord (som r snygga men dyra) nr jag kollar runt.

Apples trdade tangentbord lg ju helt ok i pris frut (275 kr), nu nr det blev ny design stack priset upp till nrmare 500 kr, vilket jag tycker r lite dyrt fr ett tangentbord ven om det r aldrig s snyggt.
Denna finns ju, frn Logitech: http://www.inet.se/datortillbehoer/t...0-mac/6101283/

Det r en trdls med mus och snt dr...

S finns det ett par som r som denna; http://www.scandinavianphoto.se/prod...itemID=3889656 Men dom r vl inte riktigt lika prisvrda som den tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in