Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-03-08, 17:32
Bannlyst
Nu får det bannemig vara nog!

Här i min nya favoritavdelning förekommer inget annat än otacksamt gnäll och hårda ord mot Flashback nuförtiden. Gnälls det inte på användarfunktioner eller foruminnehåll, gnälls det istället på moderatorer och admin. Varför är det så?

Man får inte glömma bort att Flashback är skapat för och till oss användare. De få krav som ställs på användare (att man inte går off-topic; diskuterar tv-kort; hetsar mot folkgrupp; tramsar; hotar eller kränker) är basala krav som alla borde vara mer än nöjda med. Men istället skall det trots denna frihet klagas, gnällas, uppviglas och sväras mot de tappra individer som sliter rövarna av sig för att forumet skall fungera.

Har ni ingen hut i kroppen? Skäms ni inte att angripa det forum som ger er en spelplan att debattera på? Det är ungefär som om ni skulle kissa på er mamma när hon just har gett er 500 spänn och serverat hemmalagade köttbullar med potatis och brunsås. Inser ni inte det otacksamma inslaget i ert beteende?

Inte nog med att det ideligen klagas och gnälls på de stackars överansträngda moderatorerna och administratörerna - med alla okvädningsord och negativ feedback de möts av, leder detta till att de ibland tappar fattningen och går till verbalt motangrepp. Denna konfrontation leder endast in i negativa spiraler som sedan är svåra att bryta.

Jag föreslår att alla vi inblandade i Flashbacks forum - användare, moderatorer, administratörer och tekniker - symboliskt och mentalt förenas i en enda stor gruppkram och glömmer det som varit. Vi måste ta nya tag och gå vidare, tänka oss noga för innan vi angriper varandra och istället kanske starta positiva, berömmande trådar där vi visar varandra uppskattning och respekt.

Peace, Love and Understanding!

/ Jimi Hendrix

PS. Jag har emellanåt själv gnällt och varit arg på vissa individer, men jag lägger härmed allt detta negativa bakom mig och ser framåt istället. Förlåt om jag ibland har varit dum... DS.
2008-03-08, 17:41
Medlem
Fet-Everts avatar
* Gnuggar ögonen *

Vissa gnäller och skäller för att Flashback ska påverkas gå i en bättre riktning, andra gnäller mest för gnällandets skull. Känns som det sistnämnda ökat i omfång den senaste tiden, möjligen är Gnällmaffian tillbaka i en ny skepnad.

Sedan finns det posthororna som absolut måste starta en tråd varje gång de inte kommer in på Flashback eller någon funktion tillfälligt är bortplockad.
2008-03-08, 17:49
Medlem
quaertys avatar
På något underligt sätt känns dina trådstarter bekanta, varför kan jag inte riktigt sätta fingret på.

Jaja. Lycka till hur som helst.
2008-03-08, 17:57
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
På något underligt sätt känns dina trådstarter bekanta, varför kan jag inte riktigt sätta fingret på.

Jaja. Lycka till hur som helst.

deja vu kallas det har jag hört.

TS som ju är reggad i januari måste suttit i garderoben lägge innan h*n bestämde sig för att komma in i värmen.

På FB gnälls det inte, vi diskuterar bara Högljutt.
Senast redigerad av Rostmannen 2008-03-08 kl. 17:59.
2008-03-08, 20:05
Medlem
Scrambles avatar
Detta var utan tvekan det dummaste jag läst på mycket länge.

1. Så mycket gnälls det inte.

2. Allt missnöje är inte gnäll.

3. Du är uppenbarligen korkad.

Du förespråkar en fri debatt och gratulerar Flashback för att de bidrar med en spelplan för detta, samtidigt kallar du, i princip, alla åsikter som inte stämmer överens med Administrationens för gnäll.

Får man fråga hur en fri debatt ser ut i dina ögon? Senast för några dagar sedan förespråkade du att trådar som startades med en negativ syn på en enskild blogg borde förbjudas. Jag hoppas du förstår att det är lätt att ta dig för en idiot som bara skjuter från höften utan närmare eftertanke.
2008-03-08, 20:18
Bannlyst
Kan man bli bannad från Laidback innan man har tillgång till det?

Hursomhelst så händer det knappt något utan gnäll, så länge det är ett fungerande verktyg för att få sin vilja igenom kommer det brukas.
2008-03-09, 00:44
Medlem
Ankishs avatar
Jimi Hendrix har FB´s just nu brunaste tunga

Nä så farligt tycker jag inte att det är. Klagas ska det göras men med måtta och respekt.
2008-03-09, 07:21
Medlem
Profaxs avatar
I en annan tråd klagar du, och säger I-landsproblem för att någon vill ha en tillbaka-knapp, sedan skapar du själv en tråd på ~320 ord där du klagar över att folk klagar...
2008-03-09, 07:34
Medlem
Oddballs avatar
Antar att Jimi Hendrix måste ha förlorat ett vad eller nåt liknande. Eller försöker vara "rolig".

Men det är bra, att föra dialog med sig själv i trådform i 'Flashback' är ju ett sätt att komma till insikt...
2008-03-11, 10:14
Bannlyst
Era svar är av typisk flashbackkaraktär! Så fort man vill belysa något ur en annan synvinkel är man "brun runt munnen" o s v.

Jag tycker det gnälls för mycket och ville bara belysa för folk att man kan göra tvärtom ibland.

Med få undantag tycker jag innerst inne att administrationen och moderatorer gör ett bra och hedervärt jobb.

Glöm inte att krama varandra då och då, gott folk!
2008-03-11, 16:46
Medlem
Evolution!s avatar
Du brukar ju vara den som gnäller högst annars ju!
Vad har hänt? Ätit MDMA till lunch?
2008-03-11, 17:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Evolution!
Du brukar ju vara den som gnäller högst annars ju!
Det där känner jag inte alls igen, så det uttalandet får stå för dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Evolution!
Vad har hänt? Ätit MDMA till lunch?
Vet inte ens vad MDMA är, så svaret blir nej på den frågan.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in