2008-03-08, 16:15
Medlem
Jaaaas avatar
hej är det någon som har hört talats om farao tobak. Man skule tydligen få energi av det och det skulle vara ränsande i kroppen. Det är brunt pulver som man snortar. Det skulle vara helt ogiftigt och de gamla faraofolket skulle tydligen användet det sa han vi köpta det av... Kan detta vara sant?
Man blir lite pigg och så och blir lite välbefinnande men det kan ju vara mest psykisk inbillning för att man tror på det...
fast man känner ju garanterat någonting.. kan det vara snuff av någon form eller något?
Citera
2008-03-08, 16:39
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaaaa
hej är det någon som har hört talats om farao tobak. Man skule tydligen få energi av det och det skulle vara ränsande i kroppen. Det är brunt pulver som man snortar. Det skulle vara helt ogiftigt och de gamla faraofolket skulle tydligen användet det sa han vi köpta det av... Kan detta vara sant?
Man blir lite pigg och så och blir lite välbefinnande men det kan ju vara mest psykisk inbillning för att man tror på det...
fast man känner ju garanterat någonting.. kan det vara snuff av någon form eller något?

Något faraofolk har aldrig existerat. Faraon var konungen i antikens Egypten och tobak kommer ifrån mesoamerika och fanns inte i Egypten vid den här tidpunkten. Jag har faktiskt ingen aning om vad så kallat "faraotobak" kan tänkas vara. Och köp inte suspekta droger av okända människor i fortsättningen.
Citera
2008-03-08, 16:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jaaaa
Är rätt säker på att det är vanligt snuff du har fått tag på
Citera
2008-03-08, 16:49
Medlem
Jaaaas avatar
Ja det var nog vanligt snuff men jag fick prova innan jag köpte och jag vart pigg och allmänt välmående av det så då tänkte jag att det itne kunnde vara vanligt snus ...
Citera
2008-03-08, 17:16
Medlem
F.Ks avatar
Rosenblad?
Citera
2008-03-08, 18:00
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Något faraofolk har aldrig existerat. Faraon var konungen i antikens Egypten och tobak kommer ifrån mesoamerika och fanns inte i Egypten vid den här tidpunkten. Jag har faktiskt ingen aning om vad så kallat "faraotobak" kan tänkas vara.
Väldigt offtopic, men jag måste bara inflika att man faktiskt har hittat tobak i några gravkammare från den tiden, hur den har kommit dit vet man inte, vissa använder det som ett argument för atlantis existens.
Usch vad dryg jag är.

Ont: Precis som alla andra säger så är det antagligen snuff, eller så ville han blåsa dig.
Citera
2008-03-08, 18:18
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corv
Väldigt offtopic, men jag måste bara inflika att man faktiskt har hittat tobak i några gravkammare från den tiden, hur den har kommit dit vet man inte, vissa använder det som ett argument för atlantis existens.
Usch vad dryg jag är.

Ont: Precis som alla andra säger så är det antagligen snuff, eller så ville han blåsa dig.

He he. Roligt att du påpekade just det där. Jag har själv hört tobak och även coca i gravkammarhistorien, och frågade faktiskt min föreläsare i arkeologi när jag studerade samma ämne om detta stämde. Professorn i fråga skakade på huvudet med ett litet flin på läpparna och sa nej det stämmer inte.
Citera
2008-03-08, 18:23
Bannlyst
Citat:
He he. Roligt att du påpekade just det där. Jag har själv hört tobak och även coca i gravkammarhistorien, och frågade faktiskt min föreläsare i arkeologi när jag studerade samma ämne om detta stämde. Professorn i fråga skakade på huvudet med ett litet flin på läpparna och sa nej det stämmer inte.

Redan när jag läste rubriken så började jag tänka på "Tintin - Faraos Cigarrer" och tråden börjar mer och mer likna just det seriealbumet
Citera
2008-03-08, 18:35
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Åfan. Då betraktar jag mig som överbevisad.
Synd dock, tyckte att det lät spännande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in