• 1
  • 2
2008-03-10, 20:37
Medlem
kollade på Tonelab LE som Oakn länkade. verkar rätt svår att förstå och rätt svår att ställa in så man får det sound man tänkt sig.
Citera
2008-03-11, 12:26
Medlem
mrhenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av södrastation
kollade på Tonelab LE som Oakn länkade. verkar rätt svår att förstå och rätt svår att ställa in så man får det sound man tänkt sig.
Tvärt om, påstår jag. Tonelab är mycket mer lättrattad än POD. Vilken som låter bäst lämnar jag osagt.

Men ännu en gång, varför inte en "riktig" förstärkare?
Citera
2008-03-12, 16:13
Medlem
okej. gilalr inte riktigt ljudet av gamla elgitarrer. så finns nån multieffekt med mer "new school" ljud i eller va man ska säga? gilalr cleana ljud dvs inte någon delay, flanger eller rotary.
Citera
2008-03-12, 22:13
Medlem
mrhenkos avatar
Citat:
okej. gilalr inte riktigt ljudet av gamla elgitarrer. så finns nån multieffekt med mer "new school" ljud i eller va man ska säga? gilalr cleana ljud dvs inte någon delay, flanger eller rotary.
Fast du gillar Jack White? Hur menar du med "new school"-ljud?
Citera
2008-03-12, 22:24
Bannlyst
Citat:
Menar du typ tom morello?
Jack white har ju inte direkt modern sound, fender-stärkarna har vär varit rätt lika ett tag?
Citera
2008-03-13, 21:19
Medlem
tac för alla svar. soundet jag gilalr är liksom cleant med fin klang, att tonerna är stadiga..inte som när man har chorus på elelr sånt:P. om multieffekt(helst med fler än en pedal) högst får kosta 2000 vad finns det då? elelr är det bara skit?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in