2008-03-08, 02:27
Medlem
Drapåtrissors avatar
Nu har det blivit klartecken att uppföra ett nytt islamiskt kulturcentrum denna gång i Brandbergen. Är det bra för integrationen att tillåta dessa samhällen i samhället? http://www.sr.se/stockholm/nyheter/artikel.asp?artikel=1937785 Som vanligt innehåller det väl förutom en moske både skola daghem bibliotek läkarmottagning och allt som rättrogna muslimer kan önska.
Citera
2008-03-08, 03:35
Medlem
Golonkas avatar
Detta är inget annat än tumörer på samhällskroppen och det kommer vi att varsebli så småningom...
Citera
2008-03-08, 05:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Nu har det blivit klartecken att uppföra ett nytt islamiskt kulturcentrum denna gång i Brandbergen. Är det bra för integrationen att tillåta dessa samhällen i samhället? http://www.sr.se/stockholm/nyheter/artikel.asp?artikel=1937785 Som vanligt innehåller det väl förutom en moske både skola daghem bibliotek läkarmottagning och allt som rättrogna muslimer kan önska.

Var finns den så kallade mångkulturen i Sverige någonstans? På ort efter ort uppförs en moské eller som i det här fallet ett islamiskt kulturcentrum. Var någonstans finns alla andra kulturers centum uppförda? Eller är det i själva verket så att den omtalade mångkulturen i Sverige endast i huvudsak innefattar den arabiska mellanöstern- kulturen och islamska religionen?

På det svarar jag själv: Ja
Citera
2008-03-08, 06:20
Bannlyst
Asså ännu ett steg för er svenskar att åter kristna er och ta upp den sanna tron mot terroristerna från meckaland! Kanske ska inviga platsen med en grillad gris då jag själv inte äter gris så får jag bjuda muslimerna på Grisfest med grekisk sorba!
Citera
2008-03-08, 06:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ciggen
Asså ännu ett steg för er svenskar att åter kristna er och ta upp den sanna tron mot terroristerna från meckaland! Kanske ska inviga platsen med en grillad gris då jag själv inte äter gris så får jag bjuda muslimerna på Grisfest med grekisk sorba!

Eller så ser vi till att få dom på frivillig väg återvända hem genom deiverse lagförslag:

*Förbud mot slöjor i skolan och på arbetsplatser som drivs av kommun, landsting och stat, samt låta privata arbetsgivare själva avgöra om de vill acceptera slöjor eller inte.
*Ingen specialkost för muslimska elever i skolorna.
*Inga skollov för muslimska helgdagar.
*Avskaffa hemspråksundervisning.
*Dra in alla bidrag till invandrarföreningar eller muslimska kulturföreningar
*Förbud mot fullskaliga moskéer.
*Verka för att alla skolavslutningar ska hållas i kyrkan.
*Inga separata badtider för kvinnor i de kommunala simhallarna.
(Lämna gärna kommentarer med fler förslag.)

http://erikhellsborn.blogspot.com/2008/03/s-fr-vi-till-frivillig-tervandring.html
Citera
2008-03-08, 09:16
Bannlyst
Hur blir detta bra integration?

Muslimer verkar enbart umgås vid dessa kulturcentrum och inte integreras med resten av samhället och det blir segretation i stället?
Citera
2008-03-08, 12:35
Medlem
Nefus_SWEs avatar
Ska vi även importera kameler när vi redan är igång? Om vi skulle skrota DO så inga kan få skadestånd för "diskriminering" skulle nog varenda kotte vara borta inom kort.
Citera
2008-03-08, 12:37
Medlem
Squalos avatar
Var kan jag finna ett svenskt kulturcentrum?

Alltså ett med Svensk kultur, inte klankultur.
Citera
2008-03-08, 12:47
Medlem
Knappast oväntat
Citera
2008-03-08, 12:50
Medlem
Bengrots avatar
... mitt emellan Jehovas vittnen och Katolska kyrkan.

Haninge håller på att bli nåt sorts religiöst Disneyland

EDIT: Å så här kan det se ut på ett islamskt foodcorner: http://www.youtube.com/watch?v=yhjnAVnY5ns
Senast redigerad av Bengrot 2008-03-08 kl. 12:57.
Citera
2008-03-08, 13:33
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nefus_SWE
Ska vi även importera kameler när vi redan är igång? Om vi skulle skrota DO så inga kan få skadestånd för "diskriminering" skulle nog varenda kotte vara borta inom kort.

Klart vi måste ha kameler. Då kan vi tillvarata somaliska barns kompetens:
Citat:
”Vid ett besök jag gjorde i Rinkeby berättade en lärare om en elev från Somalia som frågat:

–Fröken, vad kan svenska barn egentligen?

–Hur menar du? svarade fröken.

–Jo i Somalia kunde jag vakta 90 kameler och ingen rymde, vad kan de svenska barnen?

Vilken internationellt jämförande undersökning tillmäter detta ansvarstagande, denna kunskap något värde? Ingen såvitt jag vet. Kunskap är således ett relativt begrepp och det somaliska barnets kunskap drar ner resultatet i traditionella undersökningar.”

citat från Margareta Winberg.
http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/artikel_731733.svd
Citera
2008-03-08, 13:42
Bannlyst
Ut med islamsk kultur ur vårt land.

Bränn alla moskéer på svensk mark. Då kanske islamisterna fattar att vi svenskar inte tycker det som står i aftonbladet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in