• 1
  • 2
2008-03-07, 20:22
Medlem
Sgt John Keels avatar
Jag och en del annat folk från de gamla Apple-inriktade kanalerna på EFnet har dragit igång ett eget IRC-nätverk på ett för närvarande tiotal servrar utspridda över landet (och en i USA).

Alla admins är Macanvändare (så klart) och vi strävar efter att kunna köra hela nätet på MacOS X-servrar en dag, men vi skulle vilja ha lite fler användare. Just nu ligger vi runt 50 stycken i kanalen #mac.

Välj gärna en server från listan på http://www.pienet.org/ och besök oss.

Mer info finns på hemsidan (länk ovan), och är det fortfarande något som är oklart så ställ gärna frågor i tråden.

/Adrian
Citera
2008-03-07, 20:50
Bannlyst
Är med om det är en supportkanal för frågor som inte har med Själva produkten att göra utan hjälp med diverese applikationer och tweaks som Candybar och coversutra.
Hoppas warez är tillåtet.
Citera
2008-03-07, 20:54
Medlem
Sgt John Keels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradieh
Är med om det är en supportkanal för frågor som inte har med Själva produkten att göra utan hjälp med diverese applikationer och tweaks som Candybar och coversutra.
Hoppas warez är tillåtet.

Allt möjligt kan diskuteras, vi är inte stenhårda. Det är rätt mycket off topic, men eftersom vi alla, eller majoriteten i vilket fall, är macanvändare så blir det mycket åt det hållet.

/Adrian
Senast redigerad av Sgt John Keel 2008-03-07 kl. 20:56.
Citera
2008-03-07, 23:20
Medlem
Zawamuras avatar
warez är fullt tillåtet att prata om.
Citera
2008-03-07, 23:57
Medlem
abelbakers avatar
Kul! Bra killar..
Citera
2008-03-07, 23:57
Medlem
Sgt John Keels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zawamura
warez är fullt tillåtet att prata om.

Nja… nätpolicy är väl snarare att se genom fingrarna gällande allt sånt, men effekten är ju densamma. Spel för gallerierna etc.

/Adrian
Citera
2008-03-08, 19:29
Medlem
RockAlekzs avatar
Coolt, går genast in
Citera
2008-03-08, 19:56
Medlem
Zawamuras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt John Keel
Nja… nätpolicy är väl snarare att se genom fingrarna gällande allt sånt, men effekten är ju densamma. Spel för gallerierna etc.

/Adrian

Citera
2008-03-09, 00:40
Bannlyst
Om ni inte vill bli kallade homosexuella iranier, så säger jag att ni ska undvika servern, annars är ni välkomna
Citera
2008-03-09, 01:06
Medlem
isroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradieh
Om ni inte vill bli kallade homosexuella iranier, så säger jag att ni ska undvika servern, annars är ni välkomna

va?
Citera
2008-03-09, 01:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av isrok
va?
I jok, I jok.
Internt skämt
Citera
2008-03-10, 18:29
Medlem