2008-03-07, 18:49
Bannlyst
Jag sökt i några timmar både idag och igår efter några rader kod som skulle aktivera JavaScript/aktivt innehåll i IE7, och jag hittar förstås ingenting (pinsamt om någon annan gör det på någon sekund, nu).
Jag letar alltså efter kod som skrivs in i någon editor och sparas som .vbs - ingen som helst interaktivitet eller knappar att trycka på eller så krävs, jag vill ha så lite kod som möjligt. Dubbel-klicka på .vbs-filen = tillåta JS.
JavaScript ska permanent tillåtas, alltså inte bara för sessionen (det går förstås att ändra tillbaka i Verktyg -> Internetalternativ).

Blev det rörigt? Jag kan försöka förklara lite utförligare om ni inte förstår. Jag har precis börjat titta lite på Visual Basic och tycker det verkar väldigt intressant; hoppas lära mig mycket framöver. Tyvärr kommer inte böckerna jag beställt förrens om några veckor, men jag vill försöka mig på detta först.
Citera
2008-03-10, 11:27
Medlem
Optimists avatar
Starta IE och lägg på javascript.
Starta regedit och exportera registret till t.ex. 1.reg
Stäng av javascript.
Exportera registret till 2.reg
Kör t.ex. windiff och jämför de båda filerna, så borde du hitta stället inställningarna sparas på. Nu behöver du bara googla på att ändra registret m.h.a. vbs.
Hoppas det hjälper dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in