2008-03-09, 12:53
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krockobil
Tycker underground känslan försvan lite med just forumet "Underground" och "Phreaking" plockades bort. ...
Håller med om detta. Det var synd att dessa försvann, även om det var svårt att hålla nivån sansad. Det var läsvärt, roligt, intressant och utbildande (även om mycket var rent skräp). Åtminstone avdelningen Underground borde få sig en revival och försökas igen, så kanske en del av stämpeln skulle komma tillbaka och mycket rolig och intressant läsning skulle komma tillbaka.
Citera
2008-03-09, 17:06
Medlem
Evil_Santas avatar
Har kanske inte varit medlem tillräckligt länge/varit tillräckligt aktiv för att min synpunkt ska väga särskilt tungt men jag tycker att admin sa det mesta. Folk faller lätt in i "det var bättre förr" och "gräset är grönare på andra sidan"-diskussioner där dom ofta har fel.
Citera
2008-03-09, 20:07
Bannlyst
Det märks en tydlig svängning från underground till Svenssonmainstream-med-lite-"hårdare"-tonfall

SD-invasionen förebådade detta speciellt. toleransen mot knarkare och perversa idioter har sjunkit. nån här ovanför tyckte det var bra att det var mindre underground idag för underground består ju av "WT och socialbidragstagare".. ja ni ser. Ganska talande argument från Det Nya Flashback.

Att vissa flashbackprofiler av idag På Allvar argumenterar för att man skall ta bort drogforumen är ett tydligt tecken.
Moderatorerna i de olika avdelningarna brinner inte längre för sina ämnen. Em mod i drogforumet borde hänga i drogforumet jämt och älska sina forum. Istället fylls mer och mer trådar av trams och folks om säger "det är fel" "omoraliskt" eller hobbymoderatorer som är irriterande och tjatar om "gammal tråd" "lås tråden" osv. Trådar där nån skriver "Borlänge, nån som vet var det finns E?" kan stå kvar flera dar utan att nån mod bryr sig

Och så ständiga påhopp på folk med annorlunda åsikter, pedofiler, pundarjävlar, "bohemer", kommunistsvin, grafitti-"klottrare"..

Flashbackeliten blir egentligen det som Underground alltid kämpat emot - mainstreamsamhällets IDIOTI
Citera
2008-03-12, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mmmmmmm
Så uppenbart att det skulle komma. Lite det här jag pratar om, den speciella känslan har försvunnit till förmån för att ta enkla, och ganska pissiga poäng.
Men du missade att förutspå det. FAIL
Citera
2008-03-12, 19:53
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyland
Kör nivån och moralkakorna på en våg och se vad du föredrar. Personligen så föredrar jag Sture än kuksugare som berättar hur dålig jag är. "Hej du skrev det, jag ska döda dig!". Ja såna PM har jag faktiskt fått. Personligen så skulle jag inte bry mig oavsett vad min med/motdebbator har för åsikter.
*kuksmiley*
Ja, vad fan..
Satt och läste den här tråden och fick en riktigt AHA-upplevelse:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=638009

Tycka vad man vill om TS motiv men svaren som följer är inte ett dugg berikande att ta del av. Varför har frekvensen av moraljidder ökat så markant och vad beror det på? Alla är ju anonyma, vad vinner man på att få sin pseudonym att framstå som en hedersknyffel? Eller handlar det helt enkelt bara om den kittlande känslan att få hota någon utan vidare åtgärder eftersom det faktiskt är politisk korrekt att sparka in lungorna på våldtäktsmän?
Citera
2008-03-12, 20:13
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Ja, vad fan..
Satt och läste den här tråden och fick en riktigt AHA-upplevelse:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=638009

Tycka vad man vill om TS motiv men svaren som följer är inte ett dugg berikande att ta del av. Varför har frekvensen av moraljidder ökat så markant och vad beror det på? Alla är ju anonyma, vad vinner man på att få sin pseudonym att framstå som en hedersknyffel? Eller handlar det helt enkelt bara om den kittlande känslan att få hota någon utan vidare åtgärder eftersom det faktiskt är politisk korrekt att sparka in lungorna på våldtäktsmän?
Visst vore det trevligt om någon startade en separat tråd som behandlar detta problem, vore intressant att se vad folk tycker. Tror just denna specifika problematik drunknar en aning bland alla andra teorier i denna tråd.

*Hint hint*
Citera
2008-03-13, 07:10
Medlem
BeerMeUpScottys avatar
Helt ärligt tycker jag flashback dör lite varje gång någon sitter och klagar om att 'det var bättre förr'...
Vilken jävla stämpel? Flashback har alltid varit idioter som stångar sig blodiga mot idioter och kommer så förbli. Eller klarar folk inte av att vi har så folkliga ämnen som Mat & dryck och Barn och familj? Häng på opium då.
Citera
2008-03-13, 08:04
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeerMeUpScotty
Helt ärligt tycker jag flashback dör lite varje gång någon sitter och klagar om att 'det var bättre förr'...
Vilken jävla stämpel? Flashback har alltid varit idioter som stångar sig blodiga mot idioter och kommer så förbli. Eller klarar folk inte av att vi har så folkliga ämnen som Mat & dryck och Barn och familj? Häng på opium då.

Jo, opium håller verkligen klass. Dessutom så består den sajten av 99% snorungar..
Citera
2008-03-13, 08:06
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeerMeUpScotty
Jag håller med dig, men det är viktigt att man kommer ihåg att det alltid har varit och alltid kommer att vara "bättre förr".

Om vi är kvar här om fem år kommer vi att säga att det var mycket bättre förr osv.
Citera
2008-03-13, 13:24
Medlem
BeerMeUpScottys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Jo, opium håller verkligen klass. Dessutom så består den sajten av 99% snorungar..
Jag är verkligen inte den som vill klanka ner på FB eftersom jag själv har haft stor användning utav forumet när jag väl behövt, men ibland håller ändå detta forumet otroligt låg nivå också.
Sen hänger jag inte på opium så jag har kanske inte allt för stor koll.

Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Om vi är kvar här om fem år kommer vi att säga att det var mycket bättre förr osv.
Utan tvekan.
Citera
2008-03-13, 13:49
Medlem
undergroundstämpeln försvann väl någongång vid slutet av 90-talet

men jag tycker inte det är synonymt med nergång
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto