Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-19, 23:48
Medlem
Lethass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Skitbra, ska helt klart testa detta! Men jag har en fråga.. Skriptet som flyttar filerna automatiskt; om en fil fortfarande håller på att laddas ner, flyttas det ändå? För om det t.ex ännu är 50% kvar på en fil och den flyttas, så blir det ju ganska knasigt.

Mm, jag håller på att sitta och tänka på det där. Det fuckade för mig först, för jag hade så dom kopierades varje timme och det gick inte alls. Så jag ändrade till varannan, det funkar till 95% så det får duga tills vidare.
Citera
2011-01-20, 15:57
Medlem
Lethass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Skitbra, ska helt klart testa detta! Men jag har en fråga.. Skriptet som flyttar filerna automatiskt; om en fil fortfarande håller på att laddas ner, flyttas det ändå? För om det t.ex ännu är 50% kvar på en fil och den flyttas, så blir det ju ganska knasigt.

Jag löste problemet, om man skriver
Kod:
find /Users/Lethas/Downloads/ -mtime +5m -maxdepth 1 | grep -i -E '(HDTV|LOL|s[0-9]+e[0-9]+)' | xargs -I{} mv {} /Users/Lethas/Movies/ >/dev/null 2>&1
så ska det fungera. Det där gör så att den kollar alla filer som inte har blivit modifierade dom senaste 5 minuterna, enda gången det inte kommer fungera är om torrenten stallar så att det står helt still.

Men om man använder typ transmission så kan man ju säga till programmet att ha alla filer som inte är helt nerladdade i en "incomplete"-mapp, dock så hittar jag ingen sådan funktion för µtorrent.
Senast redigerad av Lethas 2011-01-20 kl. 16:00.
Citera
2011-01-21, 18:32
Medlem
Fogelbergs avatar
Finns det något sätt där man kan splitta skärmen 50/50 mellan två fönster?

t.ex om jag har både FireFox och Safari igång och vill ha dessa sida/sida med varandra så får jag göra det manuellt., iofs inte super jobbigt men jag vill ju göra det enkelt för mig.
Citera
2011-01-21, 18:47
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fogelberg
Finns det något sätt där man kan splitta skärmen 50/50 mellan två fönster?

t.ex om jag har både FireFox och Safari igång och vill ha dessa sida/sida med varandra så får jag göra det manuellt., iofs inte super jobbigt men jag vill ju göra det enkelt för mig.
Använd den här free-waren!
Citera
2011-01-21, 19:55
Medlem
Fogelbergs avatar
underbart..!!! tack

Älskar detta forumet och all hjälp man får här..
Citera
2011-01-21, 20:01
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
underbart..!!! tack

Älskar detta forumet och all hjälp man får här..
Såg att det var en shareware nuförtiden, så jag rättar mig här lite...

En eloge till dig som är så trevlig och tackar ändå
Citera
2011-01-23, 23:24
Medlem
Kul tråd! Jag har en fråga till er. Ni verkar ha stenkoll.

Ponera att jag har två flikar i ett fönster. Då kan jag ju "dra ut" en av flikarna så att den bildar ett nytt fönster. Men vet ni om man kan göra vice versa, d.v.s. om man har två fönster öppna, kan man då trycka in det ena fönstret i det andra så att det blir till en flik? Alltså från två fönster till ett fönster med två flikar.

Tacksam för svar om någon vet detta!

Edit: I Safari, då. Glömde nämna det.
Citera
2011-01-23, 23:39
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rusula
Kul tråd! Jag har en fråga till er. Ni verkar ha stenkoll.

Ponera att jag har två flikar i ett fönster. Då kan jag ju "dra ut" en av flikarna så att den bildar ett nytt fönster. Men vet ni om man kan göra vice versa, d.v.s. om man har två fönster öppna, kan man då trycka in det ena fönstret i det andra så att det blir till en flik? Alltså från två fönster till ett fönster med två flikar.

Tacksam för svar om någon vet detta!

Edit: I Safari, då. Glömde nämna det.
Visst går det. Dra ikonen från adressfältet i ena fönstret till flikfältet i andra fönstret.
Bild
Citera
2011-01-25, 21:04
Medlem
Fogelbergs avatar
Finder background scroll fix?

Någon som har en fix som gör att bakgrundsbilden man sätter i finder inte åker med när man scrollar?

Just nu har jag satt en logga som default i mina fönster, men har jag ett fönster som har måååånga ikoner och scrollar jag i detta fönster så åker loggan med Jag vill att den ska vara statisk.
Citera
2011-01-26, 03:16
Medlem
Citat:
Finder background scroll fix?

Någon som har en fix som gör att bakgrundsbilden man sätter i finder inte åker med när man scrollar?

Just nu har jag satt en logga som default i mina fönster, men har jag ett fönster som har måååånga ikoner och scrollar jag i detta fönster så åker loggan med Jag vill att den ska vara statisk.

Hur ändrar man bakgrundsbild i Finder?
Citera
2011-01-26, 07:40
Medlem
Fogelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frenda
Hur ändrar man bakgrundsbild i Finder?
högerklick i finder "visa visningsalternativ" nästan längst ner, bakgrund, där har du vitt - färg - bild...

Viola! men nackdelen är...! om man tar en bild som t.ex fyller ut hela rutan och man har ett fönster som har fler ikoner än vad man kan se och börjar scrolla nedåt, så åker bilden upp tillsammans med ikonerna och sen blir det bara vitt...

Jag vill ha bakgrundsbilden till att sitta fast och att ikonerna scrollas över den.
Citera
2011-01-26, 10:08
Medlem
SpaderSexs avatar
Citat:
högerklick i finder "visa visningsalternativ" nästan längst ner, bakgrund, där har du vitt - färg - bild...

Viola! men nackdelen är...! om man tar en bild som t.ex fyller ut hela rutan och man har ett fönster som har fler ikoner än vad man kan se och börjar scrolla nedåt, så åker bilden upp tillsammans med ikonerna och sen blir det bara vitt...

Jag vill ha bakgrundsbilden till att sitta fast och att ikonerna scrollas över den.

När jag högerklickar och väler visa visbingsalternativ får jag bara upp alternativ för textstorlek, visa symboler, förhandsvisa symboler osv.

Någon som vet hur man på enklast sätt byter färg på apple ikonen?
Senast redigerad av SpaderSex 2011-01-26 kl. 10:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in