2008-03-06, 17:01
Medlem
mrsWhoas avatar
jag har tagit 400mg tramadol vid ett tillfälle och jag är helt säker på att dom kollar efter det i urinprov.
hur länge syns de?
2008-03-06, 17:13
Medlem
Vad är det du oroar dig om när det fortfarande inte är narkotikaklassat?
2008-03-06, 17:22
Medlem
mrsWhoas avatar
det är jobbet som testar mig och dom skickar det på analys.
jag blir av med jobbet om jag inte kan visa att jag fåt de på recept vilket jag ju inte har.
så varför inte bara svara på frågan?
2008-03-06, 17:32
Medlem
Nej, tramadol syns inte på urinprov. Varför ja inte sa det från början är för att det inte är narkotikaklassat så det finns ingen anledning för de att leta efter tramadol .
Senast redigerad av Hydrophonix 2008-03-06 kl. 17:34.
2008-03-06, 18:49
Medlem
narkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrophonix
Nej, tramadol syns inte på urinprov. Varför ja inte sa det från början är för att det inte är narkotikaklassat så det finns ingen anledning för de att leta efter tramadol .

gör det inte?har för mig att dom har det som standard på stickorna nu?èller ska börja med det?
2008-03-06, 19:37
Medlem
På grund av att tramadol är en syntetisk opioid så syns det inte på ett vanligt urinprov som förs vidare för analys.
Stickorna vet jag inget alls om.
Senast redigerad av Hydrophonix 2008-03-06 kl. 19:40.
2008-03-07, 03:34
Medlem
Fick precis reda på att det narkotikaklassades i Januari.
Du borde endå inte oroa dig för att det skulle synas på urinprov!
2008-03-07, 07:22
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsWhoa
det är jobbet som testar mig och dom skickar det på analys.
jag blir av med jobbet om jag inte kan visa att jag fåt de på recept vilket jag ju inte har.
så varför inte bara svara på frågan?
Om du får kicken för positivt test begår din arbetsgivare ett brott. De måste erbjuda dig vård och bara om du vägrar hjälp har de rätt att sparka dig.
2008-03-07, 09:33
Medlem
CpRekas avatar
Dom har börjat testa på tramadol. Och tramadol ÄR narkotikaklassat sen, erm, nån gång i Feb i år.. Är någon sjuk regel, om man tagit mer än 300mg så har man brutit mot lagen. Det är riktigt sjukt det där...

Det synns i urinet i 4-5 dagar.

Edit: Jag syftar på snabbtesterna, stickorna altså.
Edit2: varför skriver folk utan att veta vad dom snackar om?
2008-03-07, 11:03
Medlem
Ja, jag skrev nyss att det narkotikaklassades i Januari?
http://www.lakemedelsverket.se/upload/lvfs/LVFS2007_14.pdf

Dessutom fråga inte ts om hur det fungera med stickorna, utan med ett vanligt urinprov.

Och får jag fråga vem du syftar på?
Senast redigerad av Hydrophonix 2008-03-07 kl. 11:22.
2008-03-07, 11:21
Medlem
narkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CpReka
Dom har börjat testa på tramadol. Och tramadol ÄR narkotikaklassat sen, erm, nån gång i Feb i år.. Är någon sjuk regel, om man tagit mer än 300mg så har man brutit mot lagen. Det är riktigt sjukt det där...

Det synns i urinet i 4-5 dagar.

Edit: Jag syftar på snabbtesterna, stickorna altså.
Edit2: varför skriver folk utan att veta vad dom snackar om?

har du källa på 300mg?vad jag har hört så är det inte klassat att äta det, bara att inneha pulver, altså om du har vanliga tabletter/kapslar så är det lagligt att käka det?
2008-03-07, 11:40
Medlem
både pulver och tablettform är narkotika klassat om du inte har recept på det. har man recept på tradolan/tramadol så tror jag man får äta max 400mg över 400mg = "drog syfte", står ju iafall på fass.se att 400mg per dag är tillåtet som max dos, så normalt så borde allt över 400 vara narkotika klassat
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in