Citat:
Ursprungligen postat av jenna20
Det var en tanke jag hade när jag såg hennes söta lilla flicka...Hur ska hennes uppväxt bli? Vid vilken ålder kommer Isabel tycka att hon inte är tillräckligt söt och börja möblera om hennes ansikte? Spruta in lite restylane i läpparna? Lägga henne i solariet? Lite läppglans på läpparna kanske? Sätta in löshår och använda plattången? osv osv osv.
Det är så jävla tragiskt.
Socialen borde ta barn ifrån föräldrar som dessa. Nu vet jag inte hur Steve är men han verkar ju aldrig vara hemma och han verkar ju inte säga ifrån. Men ngt säger mig ändå att om Isabel inte fanns med i bilden skulle han nog kunna vara en ganska bra pappa.
Sorry alla mina inlägg om denna människan men jag tycker det är så synd om barnet och jag är fascinerad över hur en människa kan bli så här? Hur känns det gentligen att leva på en annan människas ihoptjänade pengar? Att be om lov när man vill köpa något? Det skulle ju vara som att leva med pappa hela livet och behöva fråga honom varje gång man vill köpa något eller gå ut och roa sig etc.
Vart finns värdigheten i det? Jag skulle känna mig helt värdelös, osjälvständig och misslyckad.
Nu får du väl lugna ner dig..?
Vilka är "dessa" och hur är dom?
Du menar att Isabel och Steve är dåliga föräldrar, grundat på att i framtiden så KANSKE Monday kommer sola solarium och sminka sig?
Ja men då borde socialen komma och ta min dotter ifrån mig för när hon blir större kommer hon säkert också sminka sig och använda plattång....eller?
Jag förstår inte resonemanget....
Skulle socialen kommit och tagit mig när jag var liten för att min mamma målade mina naglar????
Eller vart går gränsen, och vem bestämmer den?
Du vet väl inte ett något om hur Isabel är som mamma?!?!?!? eller???
Och vad är det som säger att Monday kommer göra som sin mamma?
Gör du som din mamma gör?
Jag vet precis hur det är att leva på någon annans pengar.... men jag tror nog hon tjänar egna pengar med......