• 1
  • 2
2008-03-10, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishcrusader
Standardhrddiskarna hller lgre kvalitet n OEM-diskar. En av anledningarna till att jag bytte frn brjan, men ingen teknik r sker s lnge det handlar om rrliga delar.
r det vrt att byta till i en 7200 rpm i en Macbook, jag menar hur mycket hjlper det?
Citera
2008-03-11, 01:19
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Du mrker hastigheten. Som jag skrev hr i en annan trd s startade min dator (nr hrddisken var ny) p 15 sekunder. Innan den krascha p 18 sekunder. Det kommer jag nog inte i nrheten av med den nya disken. Alla program knns mycket mer responsiva, inte minst Adobeprogrammen.

Citat:
Ursprungligen postat av Iradieh
r det vrt att byta till i en 7200 rpm i en Macbook, jag menar hur mycket hjlper det?
Citera
2008-03-11, 08:19
Medlem
Kronans avatar
Citat:
Du mrker hastigheten. Som jag skrev hr i en annan trd s startade min dator (nr hrddisken var ny) p 15 sekunder. Innan den krascha p 18 sekunder. Det kommer jag nog inte i nrheten av med den nya disken. Alla program knns mycket mer responsiva, inte minst Adobeprogrammen.

Vad hnder med batteritiden med en 7200 disk? Idag kan jag surfa ungefr 3 timmar med trdlst innan macbooken ger upp. Vad kan man frvnta sig med en ny disk?
Citera
2008-03-11, 08:35
Medlem
hmm, min har hllt fr en grogg rakt ner i skrmen samma vecka jag kpte den (klaaaant) och det var i juni frra ret. har skaffat utkad drullefrskring sen dess s jag fr nstan hoppas att den gr i kras innan den gr ut, men vill ju inte ha en ny om dom r s knsliga som dom verkar.. vill ju ha min rrade svarta ppelkrigare
vilken lda har ni som vart med om krascher? jag har den frsta svarta MB,n med 2.0ghz processor(innan uppgraderingen) och standard 120 gb toshiba drive
Citera
2008-03-11, 13:02
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Den blir bttre. Fr det frsta s drar disken s marginellt mycket mer strm frn datorn, men det intressanta r att eftersom den r s mycket snabbare n en 5400-varvsdisk, s behver den inte ner och ska p hrddisken lika lnge. Detta sparar strm. Exakt vad det innebr fr dig och din dator i tid vgar jag inte svara p.

Citat:
Ursprungligen postat av Kronan
Vad hnder med batteritiden med en 7200 disk? Idag kan jag surfa ungefr 3 timmar med trdlst innan macbooken ger upp. Vad kan man frvnta sig med en ny disk?
Citera
2008-03-11, 13:24
Medlem
Kronans avatar
Citat:
Den blir bttre. Fr det frsta s drar disken s marginellt mycket mer strm frn datorn, men det intressanta r att eftersom den r s mycket snabbare n en 5400-varvsdisk, s behver den inte ner och ska p hrddisken lika lnge. Detta sparar strm. Exakt vad det innebr fr dig och din dator i tid vgar jag inte svara p.

Det var intressant att hra! Fr vervga ett kp d.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in