Citat:
Ursprungligen postat av Coolninjaviking
Om tredje riket verkligen ville Utrota alla judar, hur långt tid hade det tagit och hur mycket resurser hade behövt användas? Med tanke på att dom förfogade bl.a. Somangas så hade det väll knappast behövts några större resurser till att verkställa utrotningen, Då det största problemet borde ha varit att samla ihop dom, placera några hundra tusen på en avlägsen gräsplätt, iväg med en artillerigranat och vips så har dom dött inom 1 min.
Bara det att man måste ha någon form av staket, för vakterna och fångarna kan inte stå brevid varandra. Varför tror du?
Citat:
Om dom verkligen ville att alla judar skulle utrotas hade det då tagit 6 ÅR
Hur har du räknat ut det?
Citat:
och även då lyckades man inte döda mer än 6 av 15 miljoner judar.
För att Nazityskland inte ens under höjden av sin makt hade alla judar inom räckhåll.
Citat:
Och varför ta och bemöda sig med att anlägga en massa krematorium istället för att bara dumpa alla kroppar i ett hål av något slag och sedan placera 5-600 ton sprängmedel för att på så sätt undanröja kropparna snabbt och effektivt.
Visserligen var det slöseri med resurser att mörda komplett ofarliga civila. Men att lägga 5-600 ton (eller menade du 500-600 ton) på något sådant hade t.o.m. varit för mycket för dom.
Sedan så är tänderna kroppens beständigaste del, så om man inte hade varit helt säker på att det hade fungerat (bortsett från att grannarna hade undrat) så hade det sprutat tillräckligt många tänder omkring som kunnat skvallra.
Citat:
Har jag fel när jag säger att det tog orimligt långt tid att verställa 40% av förintelsen? Vad jag försöker säga är att om dom velat ta död på alla judar så hade det kunat göras på så mycket effeltivare vis.
Ja, du har fel. Hela ditt inlägg andas "jag begriper inte hur det gick till, alltså måste det vara fel."