2008-03-06, 00:38
Medlem
mrvecks avatar
Satt kolla runt lite p internet, letade efter en text till en lt som jag skulle lgga upp p Bilddagboken, satt inne p Lyricsmania samtidigt som jag hade youtube samt BDB uppe, helt pltsligt kommer det upp en ruta i hrnet ver allting (sg ut som en vanlig SYSTEM-ruta, m.a.o beige med text i) dr stog det nt om nt program som skulle stoppa massa skit, nr jag tryckte p avbryt i rutan kom jag liktfrbaskat till en sida som hette xpdownloading blablabla.exe dr "scannades" datorn och enligt sidan var allt t helvete i burken, sen kom det upp ngot program jag skulle ladda ner. Hann inte trycka ngt innan Nod32 plockade filen, som tydligen brjade laddas ner av sig sjlv :S .

Ngon som vet vad detta kan vara?
Var det kom ifrn?

Samt varfr det bara "poppade upp"? Hade inga Barnfrbjudna sidor uppe heller...

Tacksam fr svar!

EDIT: Stavning...
Citera
2008-03-06, 00:39
Bannlyst
spyware som ledde till nerladdning av trojan

g inte p snt skit
Citera
2008-03-06, 00:41
Medlem
mrvecks avatar
Jag frstog sjlv att det inte var ngot direkt serist skit, drfr jag frskte trycka bort skiten.

Men hur kunde det "bara komma"??
Citera
2008-03-06, 00:44
Bannlyst
du har ngon form av spyware i datorn alternativt trojan
Citera
2008-03-06, 00:46
Medlem
mrvecks avatar
Ok... Ngt bra program att ta bort den med? Frutom Ad-Aware?
Citera
2008-03-06, 00:47
Bannlyst
spyware search and destroy? annars vet jag inte d jag aldrig har haft problem med snt hr sjlv
Citera
2008-03-06, 12:00
Medlem
Hejsan1s avatar
Om du har NOD32 s borde en In-depth scan hjlpa en del. Annars testa COMODO Firewall med Defence+ scannen den hittar av nn anledning alltid snt som inte antivirusen hittar O: sista alternativen r vl en onlinescan av ngot slag (kapersky r bra) eller en boot-time scan med ngot antivirus (avast har det tex)
Citera
2008-03-06, 15:52
Medlem
recovers avatar
Frskra dig ocks om att du har de senaste uppdateringarna till windows.
Finns otalet buggar som gr s att din dator kan bli infekterad utan att du direkt laddar ner ngot och kr, detta kan hnda speciellt om datorn r direkt kopplad till internet utan ngon router/server emellan.
Citera
2008-03-20, 19:03
Medlem
Tonkys avatar
Drog ner en jvlas massa program nr ngot liknande hnde fr mig, typ Spybot search and destroy, Ewido och sjlvklart ad-aware.
Citera
2008-03-20, 20:43
Medlem
rallysallys avatar
Tryck aldrig p avbryt!!! Alt F4 alternativt avsluta explorerprocessen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in