2008-03-05, 22:08
Bannlyst
Jag undrar hur man gör ett rum i word.. jag vet ju hur man hittar möbler m.m men jag hittar itne hur man gör ett rum att börja i !!! Det jag ska gör är att illustrera ett kontor och behöver därför kunna fixa ett rum!! men jag klara itne av det jag har sökt men hittar inget !! Jag använder Offfice versionen 2007.
Snälla hjälp!!
Citera
2008-03-05, 22:32
Medlem
antagonistens avatar
Använder du Word i kombination med clipart (eller vad det nu heter)?
Om svaret är ja skulle jag vilja föreslå att du byter till Adobe Photoshop, det är inte alls svårt att lära sig grunderna och det är oslagbart som "formgivningsprogram".

Men om du nu bara behöver infoga en bild på ett tomt rum, varför laddar du inte ned valfri bild från nätet och klistar in det i ditt textdokument?
Citera
2008-03-05, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Använder du Word i kombination med clipart (eller vad det nu heter)?
Om svaret är ja skulle jag vilja föreslå att du byter till Adobe Photoshop, det är inte alls svårt att lära sig grunderna och det är oslagbart som "formgivningsprogram".

Men om du nu bara behöver infoga en bild på ett tomt rum, varför laddar du inte ned valfri bild från nätet och klistar in det i ditt textdokument?
men det ska finnas färdigt i word det är jag nästan säker på !! men det är väl det enda alternativet jag har då.. och jag har inte photoshop nedladdat och jag tror inte att jag hinner att ladda ner det innan uppgiften ska va klar vilket är imorgon..
Citera
2008-03-05, 22:52
Bannlyst
Det ska även finnas så att man kan lägga till väggar i word..
Citera
2008-03-05, 23:04
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av druddio
Det ska även finnas så att man kan lägga till väggar i word..
Word är ett ordbehandlingsprogram du tänker nog på Visio
Citera
2008-03-05, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Word är ett ordbehandlingsprogram du tänker nog på Visio
Nej jag är säker på att det är i word det finns ju stolar och bord osv som man kan lägga in dock på ett krångligt sätt.. i Clip Art finns det men jag hittar inget där man kan göra ett rum...
Citera
2008-03-05, 23:50
Medlem
antagonistens avatar
Skicka ett PM med skiss på hur du vill att rummet skall se ut så kan jag göra ett försök i Photoshop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in