Citat:
Ursprungligen postat av kafferast
då tycker jag du ska gnälla som bara f*n och stå på dig, det är ett garantiärende. du ska inte behöva betala för att få ett fabrikationsfel åtgärdat, det är Apples sak att hålla i. annat hade det varit om det var en reparation efter att garantin gått ut. vet någon hur lagstiftningen ser ut inom det här? tycker personligen att det är barockt att kräva att kunden ska betala för ett garantiärende, men det kanske jag är ensam om.
Kunden betalar inte för garantiärendet. Utan står för att lämna in produkten till en AASP.
Och med de nya riktlinjerna som bankades in i alla agenter för ett år sedan (ca) så är avstånd inte en faktor att erbjuda upphämtning längre.
Däremot kan man ha tur att få en agent som är på bra humör, fått ett blåsjobb nyligen som beviljar ett undantag.
Hur det är med lagstiftning har jag ingen aning om.
Ang. iPods däremot så anlitas fortfarande UPS för upphämtning vid reparation. Dock så är det rekommendat att kunden ska lämna in till AASP (Något inte heller AASP's gillar då de får sätta upp en reparations order på den och UPS kommer dit istället..)