Är mycket intresserad av fallet med den mördade lena. Fallet är preskiberat i dag (tror jag) men eftersom det skedde 1972 så borde så vara fallet! Hur tror ni fallet hadde artat sej om dna teknik kunnat användas tex? Det man vet är ju att den huvudmisstänkte i fallet bor i dag i ett villa område i kil som en vanlig svensson har fru och 2 barn,historierna kring honom är många!?Tiden då morden utspelades tror jag mej veta att han var hemmahörande i deje. Jag är bergsäker på att han var den som var skyldig i lena fallet! Hammaren var ju hans tex fruns alibi var väl inte helt vattentätt osv. Har en vän som jobbat med denne man och han gillade inte att vistas själv med honom då han var mycket knepig med ständiga humörsvängningar. Har sett några forum där han har namn givits felaktigt,dock vet nog dom som är intresserade vad den misstänkte heter då han namngavs i tidningar med bild om jag minns rätt!Kan det va så att nån minns eller hörts berätta mer om ett av värmlands mest välkända mord? Vet oxå att han figurerade i ett mord på en hårfrisörska som hittades i klarälven,dykare undersökte borgmästarbron som höll på att gjutas dessa skall då ha funnit stövlar halvt utstickandes ur betong? sanning eller inte men jag hoppas någon har mer fakta som jag missat! Till saken hör att han har en mycket känd syster som hadde en stor roll i en stor 80 tals såpa samt vars man är känd från en mycket populär polisserie. Mer info tack