2022-08-16, 00:16
Medlem
Swe1227s avatar
Som dom sa på fbforever. Svensk raggae är väl rätt ute nu...
Citera
2022-08-17, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Fruktansvärt irriterande, tillgjord röst.
Måste vara jobbigt att ständigt sjunga med en påhittad tramsig gammelsmurf-röst.
Kan inte vara bra för stämbanden.

Håller med, så otroligt töntigt att inte bara kunna stå för den man själv är/använda sin egen röst. Så fort jag hör honom föreställer jag mig hur många tusen timmar han suttit hemma i sitt rum och smyg-onanerat till tanken om att också han fick vara en svart, afrikansk reggae-artist. Snacka om att ha identitetsproblem. Och en sådan person kan man ju inte respektera för fem öre. Tvärtom bara se ned på.

Så, jag är i alla fall högst tacksam över att han inte längre varken syns eller hörs i rampljuset.
Citera
2022-09-04, 20:13
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShlomoMoskowitz
Det var ju han långa Frankenstein-liknande dude som stod på scen på varje stadsfestival i landet!
Han sjöng ju massa Reggae/dancehall på svenska. Förstår inte grejen med svenskar alltid måste envisas med att lyssna på svenskspråkig carbon copy av originella musikstilar.
Gillar du enbart Kaptain Röd eller gillar du även vanlig Jamaicansk musik?
Finns ju massor att hitta som Black Uhuru, Sean Paul, Toots & the Maytals från decennium tillbaka😝

Är du kanske en såndär jobbig jävel?
Envisas och lyssnar bara på musik som är på svenska eller av svenska artister?
Som spelas på festivaler i Sverige?
Den lilla trygga bubbla som är "normal" för dig🙂
Accepterad av dina vänner Kalle, Erik och Kajsa

Gillar att du försökte dra till med creddig musik och namedroppar Sean Paul... snyggt där.
Citera
2023-08-22, 07:06
Medlem
Nyfiken på vad kapten röd sysselsätter sig med idag, lär ju inte ha blivit ekonomiskt oberoende utav tre album och en billig turné.
Citera
2023-08-22, 08:48
Medlem
All kärlek till Kapten Björn, en Vincent van Gogh som lärt sig älska i den värsta av världar. Fyfan, ingen har bröstplatta att stå emot en hjord av missförstånd utan att stänga av. Och i alternativet mellan att bevara sin levande förmåga eller gå in i själalögn betedde han sig som en jävla hjälte. Legendar. Det gör så jävla ont att leva. Fyfan. Hatar den här skiten. Älskar kapten. Hoppas han gör musik utan skam i framtiden, med rätt folk.
Citera
2023-08-22, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
Nyfiken på vad kapten röd sysselsätter sig med idag, lär ju inte ha blivit ekonomiskt oberoende utav tre album och en billig turné.

Kaptenen har i alla fall ett tag haft rätt allvarliga trassel med hälsan om jag är rätt informerad.

/Dick
Citera
2023-08-24, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick109
Kaptenen har i alla fall ett tag haft rätt allvarliga trassel med hälsan om jag är rätt informerad.

/Dick
Tråkigt att höra, insåg att det inte är första gången han försvinner spårlöst i ett par år så det vore logiskt om det ligger någon mental ohälsa bakom.

En bortslösad talang kan man tycka, hans låtar slår lika bra idag som dom gjorde när man var 15 bast, hade varit en frisk fläkt också när resterande av "hip hop" består av rån och mord idag.
Citera
2023-08-24, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
Tråkigt att höra, insåg att det inte är första gången han försvinner spårlöst i ett par år så det vore logiskt om det ligger någon mental ohälsa bakom.

En bortslösad talang kan man tycka, hans låtar slår lika bra idag som dom gjorde när man var 15 bast, hade varit en frisk fläkt också när resterande av "hip hop" består av rån och mord idag.

Det lär hand en rent fysisk åkomma, men det tär väl på psyket och orken i längden..

/Dick
Citera
2023-11-22, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Hur går det för "Kaptenen" nu i dessa dagar?

Har han hållit på med mycket droger hittills? Tycker han ser ganska stämplad ut av missbruk?

Vi har gemensamma bekanta och jag kan gå i god för att han varken missbrukar eller är otrevlig. Det är en människa folk talar väldigt varmt och respektfullt om i alla sammanhang.
Han lever familjeliv och proddar musik för både vuxna och barn. Finns inte ett ont ord att säga om honom.
Citera
2023-12-06, 19:39
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
Vi har gemensamma bekanta och jag kan gå i god för att han varken missbrukar eller är otrevlig. Det är en människa folk talar väldigt varmt och respektfullt om i alla sammanhang.
Han lever familjeliv och proddar musik för både vuxna och barn. Finns inte ett ont ord att säga om honom.

Att han skulle vara otrevlig har jag aldrig sagt något om. Men fullt möjligt att jag har fel om missbruket. Han sjunger dock en del om droger och tyckte mig känna igen en person i en av hans musikvideos, som finns i såna kretsar.
Citera
2024-08-11, 01:20
Medlem
redhotchilis avatar
Inget nytt om kaptenen? Så jädra saknad!
Citera
2024-09-15, 19:52
Medlem
Saknar också han! Hoppas han har det bra. Vi är många som hade älskat att få en ny platta från the big kapten 🫶
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in