Tycker du ska träna upp din självdisciplin lite mer istället, du lär ändå ta dig förbi de program du själv satt upp för att reducera din tid vid datorn
Jag har begränsat min tid vid datorn genom att lära mig automatiseringprogram och fixat på sådant sätt att jag kan ge datorn massa uppgifter, sedan sköter den sig själv. Går ju inte om man spelar spel, men det gör ju inte jag.
Men smartskalle.. Ett tips? har du sådana problem att du inte kan slita dig från datorn så har du ganska många alternativ..
Snäll som jag är så får du 3 bra alternativ!
1. Klipp sönder alla sladdar till din dator så kan jag garantera att du inte kan sitta där på ett tag.
2. Spruta tändvätska in i datorn (öppna chassit) och tänd på. Då blir du utan dator ganska länge.
3. Ta med din dator ut. Kör på den med bilen (eller låt någon annan göra det) ungefär 10 gånger fram och tillbaks. Kan garantera att du blir utan dator for a while =)
Jag använder datorer ganska mycket men är inte beroende på ett sådant vis, det vet jag. Bekvämt surfa osv. Men jag klarar mig lika bra med TV och tidningar.
Brukar inte ha med mig dator när jag åker bort, sista gången var jag utan dator i 3veckor, jag avled inte för det. Ganska skönt.
Jag vill snarare påstå det är jobbigt att allt i vårat samhälle bara blir mer och mer datorberoende, snart kan man fan inte handla på ICA utan en handdator, dom lär ju sluta med platskort och kontanter snart.
Jag använder datorer ganska mycket men är inte beroende på ett sådant vis, det vet jag. Bekvämt surfa osv. Men jag klarar mig lika bra med TV och tidningar.
Brukar inte ha med mig dator när jag åker bort, sista gången var jag utan dator i 3veckor, jag avled inte för det. Ganska skönt.
Jag vill snarare påstå det är jobbigt att allt i vårat samhälle bara blir mer och mer datorberoende, snart kan man fan inte handla på ICA utan en handdator, dom lär ju sluta med platskort och kontanter snart.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!