Citat:
Ursprungligen postat av LadyDoOrDie
...och vill han inte bli farsa så får han väl se till att inte göra en kvinna gravid. Vad en del verkar ha svårt att fatta är att pengarna som mannen måste betala inte går till kvinnans lyxliv, det är pengar som ska gå till barnet! Och de 1273:- man får per månad är inte mycket.
Kan en man sätta på en kvinna kan han gott ta följderna av det också.
Väldigt sexistisk syn på det hela måste jag säga. Det är så lustigt hur alla kvinnor som försvarar på samma sätt somdu gör verkar få det till att kvinnor inte alls vill knulla egentligen utan att det enbart är något som män vill. Kvinnan är inte delaktig i själva sexet eller hur? Det är det bara mannen som är, och han får ta risken att bli farsa om han nu vill ha sex.
Säger bara detta: det skulle knappast bli mycket göka här i världen om vi rent biologiskt tänkte på att få barn varje gång vi blev kåta. Fråga dig själv, hur ofta tänker du på barn och graviditet när det droppar ur trosorna på dig av kåthet? Ligger du och tänker på vilken barnvagn ni ska skaffa, eller vilken sorts dopklänning ert framtida barn ska ha varje gång du drar hem ett ONS från krogen? Nej, tänkte väl inte det.
Som sagt, ansvar ska komma från en ursprunglig vilja till det, den dagen du kan bevisa att man går med på att bli förälder så fort man blir kåt och vill ha sex så ska jag vara tyst.
Påtvingat ansvar är som dömt på förhand att misslyckas. Det är som på arbetsplatsen, inte fan blir du tvingad till en chefspost om du inte vill det eller hur? Högsta hönset inom företaget går ju inte och säger: "Men nu har du jobbat här så länge och jag tycker att du uppfyller kriterierna, nu får du banne mig bli chef annars stämmer vi dig!"
Citat:
Ursprungligen postat av LadyDoOrDie
TILLÄGG: Något att fundera på är ju att om den biologiska fadern inte tar sitt ansvar och betalar för sitt barn får skattebetalarna i stället träda in. Är det bättre? Hur många vill betala för att andra "män" inte vill ta sitt ansvar?
Skattebetalarna betalar ju redan för andras ungar hela tiden. Skola te.x är inte gratis att driva. Sen så betalas en större del av omsorg för psykdrabbade ungar som blivit satta till världen av själviska morsor och som går runt i självmordstankar för att deras pappa inte ville ha dem. Räkningarna från kuratorer och psykologer betalas till största delen av skattebetalarna, det hade förstås inte behövt vara så om diverse mödrar kunde släppa sin bebiskåthet och överdrivet optimistiska tankar ett tag och ta det förnuftiga beslutet istället...