2008-03-04, 13:18
Medlem
GroupieSyndromes avatar
Vilken är den billigaste matkedjan.. Börjar bli tufft med easy livin och gå ner på konsum på hörnet för bli ruinerad (tipsa inte om Lidl).. är precis inflyttad till möllan i malmö.. någon som vet något där så är de jättesjysst med
Citera
2008-03-04, 13:50
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GroupieSyndrome
Vilken är den billigaste matkedjan.. Börjar bli tufft med easy livin och gå ner på konsum på hörnet för bli ruinerad (tipsa inte om Lidl).. är precis inflyttad till möllan i malmö.. någon som vet något där så är de jättesjysst med
Netto och Lidl.

~Paul~
Citera
2008-03-04, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GroupieSyndrome
är precis inflyttad till möllan i malmö..
Willys lär väl vara rätt billigt, fast sedan willys-hemma i den bizarra gallerian Leonard la ner så är det ju en bit bort längs nobelvägen. Ica supermarket på Sofielundsvägen är billigt och tråkigt, Ica Supermarket på Södra förstadsgatan är lite dyrare, men har stort ekologiskt utbud och mycket grejer som är bra för veggisar.
Färska örter som används i det asiatiska köket finns billigt på Asien (möllevångstorget) och Öst Asien (simrishamnsgatan), de är även bra och billiga på nudlar, torkad svamp, kryddor osv. Många av de små turkbutikerna (samlingsnamn för invandrarägda hörnbutiker) i området är överraskande billiga, fast det varierar.

Frukt och grönsaker köpes med fördel på torget på lördagar - gå dit 14.45 så lär du kunna göra en del klipp, en låda lime för en tjuga eller ett 5 stånd broccoli för en tia är ingen ovanlighet. Finns även en del dyrare, närodlade grejer där om man går igång på att lura sig själv att man är klimatsmart.
Citera
2008-03-04, 16:36
Medlem
klybans avatar
Även i coops och ICA's har billiga alternativ och oftast har dom det för att det ska se bra ut i pensionärernas prisundersökningar.

En av ICA affärerna jag besöker hade i princip bara kvalitetssorter som dom var billiga på.
Men dom förlora kampen i undersökningen, var av euroshopper och andra lågprismärken kom in.
Och dom kom som numer ett igen på undersökningen.
Citera
2008-03-04, 21:01
Medlem
GroupieSyndromes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reference
Willys lär väl vara rätt billigt, fast sedan willys-hemma i den bizarra gallerian Leonard la ner så är det ju en bit bort längs nobelvägen. Ica supermarket på Sofielundsvägen är billigt och tråkigt, Ica Supermarket på Södra förstadsgatan är lite dyrare, men har stort ekologiskt utbud och mycket grejer som är bra för veggisar.
Färska örter som används i det asiatiska köket finns billigt på Asien (möllevångstorget) och Öst Asien (simrishamnsgatan), de är även bra och billiga på nudlar, torkad svamp, kryddor osv. Många av de små turkbutikerna (samlingsnamn för invandrarägda hörnbutiker) i området är överraskande billiga, fast det varierar.

Frukt och grönsaker köpes med fördel på torget på lördagar - gå dit 14.45 så lär du kunna göra en del klipp, en låda lime för en tjuga eller ett 5 stånd broccoli för en tia är ingen ovanlighet. Finns även en del dyrare, närodlade grejer där om man går igång på att lura sig själv att man är klimatsmart.

Ja willys har jag hört är bra.. haha jag bor precis vid leonard.. fast inte bott här så länge
Citera
2008-03-04, 21:44
Bannlyst
City Gross i Rosengård, Malmö är världens bästa affär (L) !
Citera
2008-03-05, 12:59
Medlem
Ja fan, City gross i rosengård ftw! Har iofs bara varit där en gång, men då imponerades jag av utbudet, de hade de flesta varor i olika prisklasser/kvalitetsklasser och med bra pris över lag. Dock så var det förra skärtorsdagen, så folkmängden gjorde det mer eller mindre outhärdligt.
Citera
2008-03-05, 13:07
Frågan är ifall man tjänar mer på att besöka flera olika ställen och handla det billigaste där eller ifall det är bättre att enbart handla på ett och samma ställe?

Känner en som brukar ta en tur till Willys, Maxi och Lidl (ligger typ 5 min mellan varandra) och handla där det är billigast helt enkelt. Frågan är ifall man lurar sig själv att man gör klipp eller ifall det faktiskt kommer märkas i hushållskassan?
Citera
2008-03-05, 13:09
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoTToL
City Gross i Rosengård, Malmö är världens bästa affär (L) !
Tror inte han går dit som svensk.

Netto, Lidl, ÖB är cheapshit!
Citera
2008-03-05, 14:38
Medlem
sisususis avatar
Basvaror som ris, pasta ,osv tar man från ICA maxi eller Willys. Kött från den lokala handlaren med manuell chark så att du får det du behöver och inte 3 fläskkotletter när du behöver 2st.
Citera
2008-03-05, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Tror inte han går dit som svensk.

Netto, Lidl, ÖB är cheapshit!

Kvittar vilken nationalitet man är där.

Det finns så mycket grejer och utbudet är så stort att det är otroligt. Varje gång jag går dit hittar jag något som jag inte smakat på länge, fy fan asså !
Dessutom har de alltid bra priser och "annonsvaror". För någon vecka sen kostade 1 kg lösgodis 40 kr/kg. Gissa om jag var där hela tiden =) !!!

Nä, seriöst, de är super för alla. De borde kanske bara ha lite godare wienerbröd tycker jag.
Citera
2008-03-05, 16:06
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoTToL
Kvittar vilken nationalitet man är där.

Det finns så mycket grejer och utbudet är så stort att det är otroligt. Varje gång jag går dit hittar jag något som jag inte smakat på länge, fy fan asså !
Dessutom har de alltid bra priser och "annonsvaror". För någon vecka sen kostade 1 kg lösgodis 40 kr/kg. Gissa om jag var där hela tiden =) !!!

Nä, seriöst, de är super för alla. De borde kanske bara ha lite godare wienerbröd tycker jag.

Jag syftade inte på utbudet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in