Citat:
Ursprungligen postat av YiddoYiddo
OK, ungefär det intrycket jag fått också.
Så, för att jobba som entrévakt så behöver jag alltså varken en formell utbildning eller vara helt snövit i alla register? Och vad tjänar man på en kväll ungefär? Antar att det är ett par snäpp under vad en OV drar in, men det är ju helt i sin ordning isåfall.
Stämmer, men som då jag själv är Entrévärd ber jag dig vara vänlig och inte stöka. Ge inte Entrévärdsyrket mer skit.
Du har inga befogenheter mer än att neka folk i entrén och BE dem gå. Du får aldrig hota eller tvinga utöver om en Ordningsvakt BER om ditt stöd. Du får alltid använda nödvärnslagen och envarsgripande, det får alla.
Många "nya" entrévärdar får storhetsvansinne, gör bort sig och lär sig yrket. Men det är många som får lida för det. Läs mer på Krogvakt.blogg.se ,
http://vaktjavel.wordpress.com/ , OVblog.se mm
Citat:
Ursprungligen postat av YiddoYiddo
Tack för svaren, boys!
Kontentan av detta, som jag ser det, blir att det bästa i min situation är att försöka få in foten som entrévärd först och främst. Sen får jag sikta på OV så fort samhället förlåtit mig
Just ja, ni som verkar ha koll, kan man så att säga höra av sig till polisen och andra berörda myndigheter för att få veta, INNAN man pröjsar en dyr OV-utbildning, om det föreligger hinder för att bli godkänd? Annars känns det ju verkligen som pengar i sjön...
Stämmer.
Du kan alltid kontakta polisen via deras hemsida och fråga, du betalar endast utbildningsavgiften om du blir antagen. Misslyckas du under själva utbildningen får du inte pengarna tillbaka.
Det finns även en ansökningsavgift om förordnande, ca 700:- per län (Dvs, när du är utbildad måste du betala 700 spänn för att få jobba i ditt län)
Var inte hetsig. Var trevlig. Ditt jobb är ett serviceyrke, inget sökabråkyrke.