• 1
  • 2
2000-08-31, 01:16
Medlem
Jag vill komplicera...

ville bara sga till brap att man behver ha en bra fantasi fr att uppleva s som du gr. skulle vilja hra hur du klarar en syratripp, om du testat alts.
Citera
2000-08-31, 14:19
Medlem
Jag vill komplicera...

Till Baloo:

Jag tycker inte alls att det som brap beskriver lter frmmande. Jag trippar ibland rejlt p rka. Och d menar jag trippa p det sttet att man delvis lmnar den fysiska verkligheten, knner tiden dras ut till en ondlighet, kroppen byter form och erstts av frger och gnistor, musiken blir materiell och magisk samtidigt. Frmmande ljud uppstr ur intet och man kan knner att sinnena ker bergochdalbana etc... Dock krvs det en hel del rka innan jag nr denna skrmmande och underbara niv. Har ej provat syra, men svampat e-at ngra gnger och det gick alldeles utmrkt. Man fr bara vara lite extra frsiktig med doseringen om man har ltt fr att spejsa ivg...

r det vanligt eller ovanligt att folk nr liknande starka psykedeliska tillstnd p rka?

MVH

Dr. Nick
Citera
2000-08-31, 21:45
Medlem
Jag vill komplicera...

Dr Nick, brap m fl...

Jag tror att det r relativt vanligt att cannabis fungerar som psykedelika....OM man vill att det ska gra det. Det r en dosfrga, behvs ofta hgre doser. Men det r ocks en frga om frvntanseffekt (set).

Men cannabis kan ocks fungera som ett par l...slappna av-funktionen. Om man vill det.

Det finns mnniskor som BARA trippar hrt p cannabis, man vet inte varfr. De tycks inte tla det. Det r srskilt vanligt bland tonringar. Det r drfr cannabis ftt rykte som "galendrog". ven om galenskapen r kortvarig.

De flesta droger omges med ett flde av myter. Medan varje mnniska reagerar olika. Det beror bde p "set" (personlighet, frvntningar mm) och p dosen. Alkohol t ex r egentligen TV rtt olika droger beroende p dos. Och alkohol r omgrdat med olika slags myter i olika delar av vrlden. Lngt ifrn alla tolkar alkohol p det nordiska sttet (Ryssland, Finland, Sverige, Norge och norra Kanada-kulturen)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in