• 1
  • 2
2000-08-31, 01:16
Medlem
Jag vill komplicera...

ville bara säga till brap att man behöver ha en bra fantasi för att uppleva så som du gör. skulle vilja höra hur du klarar en syratripp, om du testat altså.
Citera
2000-08-31, 14:19
Medlem
Jag vill komplicera...

Till Baloo:

Jag tycker inte alls att det som brap beskriver låter främmande. Jag trippar ibland rejält på röka. Och då menar jag trippa på det sättet att man delvis lämnar den fysiska verkligheten, känner tiden dras ut till en oändlighet, kroppen byter form och ersätts av färger och gnistor, musiken blir materiell och magisk samtidigt. Främmande ljud uppstår ur intet och man kan känner att sinnena åker bergochdalbana etc... Dock krävs det en hel del röka innan jag når denna skrämmande och underbara nivå. Har ej provat syra, men svampat å e-at några gånger och det gick alldeles utmärkt. Man får bara vara lite extra försiktig med doseringen om man har lätt för att spejsa iväg...

Är det vanligt eller ovanligt att folk når liknande starka psykedeliska tillstånd på röka?

MVH

Dr. Nick
Citera
2000-08-31, 21:45
Medlem
Jag vill komplicera...

Dr Nick, brap m fl...

Jag tror att det är relativt vanligt att cannabis fungerar som psykedelika....OM man vill att det ska göra det. Det är en dosfråga, behövs ofta högre doser. Men det är också en fråga om förväntanseffekt (set).

Men cannabis kan också fungera som ett par öl...slappna av-funktionen. Om man vill det.

Det finns människor som BARA trippar hårt på cannabis, man vet inte varför. De tycks inte tåla det. Det är särskilt vanligt bland tonåringar. Det är därför cannabis fått rykte som "galendrog". Även om galenskapen är kortvarig.

De flesta droger omges med ett flöde av myter. Medan varje människa reagerar olika. Det beror både på "set" (personlighet, förväntningar mm) och på dosen. Alkohol t ex är egentligen TVÅ rätt olika droger beroende på dos. Och alkohol är omgärdat med olika slags myter i olika delar av världen. Långt ifrån alla tolkar alkohol på det nordiska sättet (Ryssland, Finland, Sverige, Norge och norra Kanada-kulturen)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in