2008-03-03, 09:41
Medlem
Skattjakter i Recycle your stuff är för närvarande inte tillåtet, något som jag skulle kunna tycka borde ändras. Frågan har varit uppe hos admin för ett tag sedan, men tydligen ansåg han att en regeländring, för att tillåta detta inte var nödvändigt.
Men om man kollar på de nyligen postade skattletar-topicarna så ser man att intresset för detta verkar vara ganska stort, då flera har postat. Jag tycker det visar att det roligare att ha s.k "Skattjakter" då man även får anstränga sig lite för att få ett objekt, och kanske börjar fler skänka saker, då det ev. även lockar att hålla i skattjakter.

Nu vill jag bara veta om detta intresse finns hos flera medlemmar än mig.
Citera
2008-03-03, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrilloo
Skattjakter i Recycle your stuff är för närvarande inte tillåtet, något som jag skulle kunna tycka borde ändras. Frågan har varit uppe hos admin för ett tag sedan, men tydligen ansåg han att en regeländring, för att tillåta detta inte var nödvändigt.
Men om man kollar på de nyligen postade skattletar-topicarna så ser man att intresset för detta verkar vara ganska stort, då flera har postat. Jag tycker det visar att det roligare att ha s.k "Skattjakter" då man även får anstränga sig lite för att få ett objekt, och kanske börjar fler skänka saker, då det ev. även lockar att hålla i skattjakter.

Nu vill jag bara veta om detta intresse finns hos flera medlemmar än mig.

Jodå, jag tycker det låter som en lite skoj tanke faktiskt
Citera
2008-03-03, 10:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chrilloo
Jag tycker det visar att det roligare att ha s.k "Skattjakter" då man även får anstränga sig lite för att få ett objekt, och kanske börjar fler skänka saker, då det ev. även lockar att hålla i skattjakter.
Du är medveten om att det är 18-årsgräns på forumet, va? Skattjakt tyckte man var spännade i femårsåldern. Förresten, vill du inte ha en fiskedamm med hemliga godispåsar också? Admin ställer sig nog gärna bakom ett skynke och krokar på en godispåse för spänningens skull...
Citera
2008-03-03, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimi Hendrix
Du är medveten om att det är 18-årsgräns på forumet, va? Skattjakt tyckte man var spännade i femårsåldern. Förresten, vill du inte ha en fiskedamm med hemliga godispåsar också? Admin ställer sig nog gärna bakom ett skynke och krokar på en godispåse för spänningens skull...

Sluta agera forumpolis, jag är mycket äldre än 5 år men tycker fortfarande att skattjakter kan vara befriande. Man får tänka lite för att få sin belöning istället för att få det serverat på silverfat.
Citera
2008-03-03, 12:51
Medlem
ubersantas avatar
Jag körde en skattjakt i Laidback (efter att blivit omdirigerad från RYS)'

Skattjakter är fan roliga, speciellt om de är lite kluriga.

Jag kommer nog igång med en ny skattjakt om några veckor, har lite saker jag måste bli av med.
Citera
2008-03-03, 13:18
Medlem
onemans avatar
Varför inte göra ett geocaching-forum och ha eventuella engångsskattjakter där?
Citera
2008-03-03, 13:34
Medlem
ubersantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oneman
Varför inte göra ett geocaching-forum och ha eventuella engångsskattjakter där?

Eftersom vissa av oss kör oldschool med skattkartor, rebusar och bildledtrådar
Citera
2008-03-03, 14:43
Medlem
onemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubersanta
Eftersom vissa av oss kör oldschool med skattkartor, rebusar och bildledtrådar
De borde kunna kombineras. Dessutom finns det liknande inslag i en del geocachar.
http://www.geocaching.com/about/cache_types.aspx
Citera
2008-03-03, 15:25
Medlem
Kan tillägga att jag är över 18, och kan styrka detta om det skulle behövas.

Ville bara veta vad alla tyckte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in