2008-03-03, 01:52
Medlem
Hans Mosers avatar
Har någon tips på en bra vagn att köra tulpanlökar i? Kommer åka som fan mellan Amsterdam och Bollnäs i vår. Vad är bäst? Jag har inget B eller C körkort och vill inte ha typ en Iveco eller så. Helst med personbilskomfort och ej diesel, men bra lastutrymme, snabb så man kan hänga av bilar om det behövs och för max 40 lökar.
Citera
2008-03-03, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans Moser
Jag har inget B eller C körkort

Blir svårt utan B-kort... men antar att du har ett.
Citera
2008-03-03, 01:55
Medlem
core_s avatar
Varken B eller C? Då blir det nog cykeln eller mopeden då
Citera
2008-03-03, 02:25
Medlem
Hans Mosers avatar
När jag frågade efter vagn menade jag naturligtvis inte typ skottkärra eller barnvagn Blev fel i farten. Jag har B kort, men inte lastbilskort eller busskort. Tacksam för tips! Gärna snabb kärra, men bekväm och lättlastad eftersom jag skall köra ett par vändor i veckan mellan Holland och Hälsingland. Viktigt med smarta förvaringsutrymmen oxå.
Citera
2008-03-03, 08:25
Medlem
rebbans avatar
Vad är det för volym det handlar om och vad är det för vikter?
Citera
2008-03-04, 01:55
Medlem
Hans Mosers avatar
Ganska kompakta säckar, storlek som cementsäckar ungefär. Väger en del. Kan inte lasta för många för då blir det tungt, så volymmässigt kanske 500 liter åt gången, viktmässigt kanske det blir 700 - 800 kg per vända. Kör dock tomt på vägen ned. Måste kunna förankra lasten och pga värdefullt skall folk inte kunna titta in och se lasten, dvs vanlig kombibil går nog bort.
Citera
2008-03-04, 10:03
Medlem
rebbans avatar
Eller en vanlig kombi bil med tonade rutor så man inte ser in?
Mb vito är en rätt trevlig men du får ingen värsting för dom pengarna.
En Vw skåp går ju att få för dom pengarna men inget värre.

Man får inte så mycket vettigt som lastar hyfsat och har komfort samt driftsäkerhet för 40k speciellt inte om man vill ha klös i bilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in