• 1
  • 2
2008-03-02, 13:53
Medlem
Snabbtsomsatans avatar
Blev lite förvirrad utav alla kategorier här i Data & Teknologi, så ber om ursäkt om jag postat fel!

Nu över till problemet! När jag spelar wc3 så blir min skärm svart, ibland direkt när jag startar spelet ibland efter 10 min, ibland inte alls (inte alls är vädligt sällan dock) Det som händer är att skärmen slocknar, det ser ut som någon stängt av den och lampan som sitter där man sätter på skärmen börjar blinka, om det är något ljud på när skärmen slocknar så "laggar" ljudet upp och man hör samma om och om igen.
Kan tilllägga att detta inte enbart händer när jag spelar wc3, även ibland när jag spelar wow eller bara surfar vanligt. Då brukar det vara vissa sidor den inte gillar!

Har testat att installera om wc3, funkade bra ett tag efter det.. men nu har det börjat att hända igen, har även installerat om drivrutinerna till grafikkortet, men detta har inte hjälp!

Tänkte att få veta vilka komponenter min burk innehåller kanske kan hjälpa till!

AMD Athlon 64 processor
3200 +
2.21, GHz, 1,00 GB RAM

och ett ATI radeon 9600 / x1050 Series med 256 minne!

Om det är något mer ni behöver veta för att hjälpa till, så svarar jag gärna på detta!

Tack på förhand!
Citera
2008-03-02, 14:04
Medlem
massamulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snabbtsomsatan
Blev lite förvirrad utav alla kategorier här i Data & Teknologi, så ber om ursäkt om jag postat fel!

Nu över till problemet! När jag spelar wc3 så blir min skärm svart, ibland direkt när jag startar spelet ibland efter 10 min, ibland inte alls (inte alls är vädligt sällan dock) Det som händer är att skärmen slocknar, det ser ut som någon stängt av den och lampan som sitter där man sätter på skärmen börjar blinka, om det är något ljud på när skärmen slocknar så "laggar" ljudet upp och man hör samma om och om igen.
Kan tilllägga att detta inte enbart händer när jag spelar wc3, även ibland när jag spelar wow eller bara surfar vanligt. Då brukar det vara vissa sidor den inte gillar!

Har testat att installera om wc3, funkade bra ett tag efter det.. men nu har det börjat att hända igen, har även installerat om drivrutinerna till grafikkortet, men detta har inte hjälp!

Tänkte att få veta vilka komponenter min burk innehåller kanske kan hjälpa till!

AMD Athlon 64 processor
3200 +
2.21, GHz, 1,00 GB RAM

och ett ATI radeon 9600 / x1050 Series med 256 minne!

Om det är något mer ni behöver veta för att hjälpa till, så svarar jag gärna på detta!

Tack på förhand!

skulle kunna vara att du har en gammal directx installerad men jag vet inte säkert du ska väl helst ha verison 9
Citera
2008-03-02, 15:22
Medlem
Snabbtsomsatans avatar
Mh, installerade nyaste directx samma problem! Tack för svaret ändå!
Citera
2008-03-02, 17:03
Medlem
massamulls avatar
Har du bytt grafikkort nyligen? tänkrte så attr det inte är några gammla drivers som stör
Citera
2008-03-02, 17:58
Medlem
Snabbtsomsatans avatar
Nej, och har även kört ett program som rensar gammla drivrutiner, innan jag installerade nya då!
Citera
2008-03-02, 18:14
Medlem
massamulls avatar
vad för slags sidor är de?
Citera
2008-03-02, 18:19
Medlem
Snabbtsomsatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massamull
vad för slags sidor är de?

Mh, senast så var det www.undertexter.se.
Citera
2008-03-02, 19:55
Medlem
MysigaBrallors avatar
Detta händer min kompis aswell, vore fint ifall någon känner igen problemet så man skulle kunna hjälpa kompisen min.
Citera
2008-03-02, 21:28
Medlem
Snabbtsomsatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MysigaBrallor
Detta händer min kompis aswell, vore fint ifall någon känner igen problemet så man skulle kunna hjälpa kompisen min.

Mysko! Har han några liknande komponenter? tex grafikkort?
Citera
2008-09-22, 00:28
Medlem
Jakksens avatar
Jag har samma problem , har provat att instalera om grafikkortet men de fungerar inte , detta händer bara när man spelar spel för mig.
Citera
2008-10-29, 02:52
Medlem
Zöls avatar
Jag har börjat få precis samma problem på min nya dator, när jag spelar wow,
men ibland blir den inte svart utan pixlarna liksom förvrängs och blinkar istället och en gång blev skärmen helgrön
Jag har ett riktigt bra grafikkort så jag är förvånad över att detta händer. Kanske det är skärmen?
Citera
2008-10-29, 03:13
Medlem
sitx77s avatar
Är det möjligen så att ni inte har städat ur eran dator på damm eller liknande? Jag gjorde inte det på två år, och fläkten på grafik-kortet täpptes totalt igen av damm vilket resulterade i förvrängda pixlar etc. pga överhettning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in