2008-03-01, 20:24
Medlem
Quasys avatar
Min dator blir väldigt fort väldigt het. Det sker alltid när man spelar något spel och så fort den blir varm börjar spelet att lagga.
Jag har damsugit rent allt under och testat att ställa upp den på höjning för att få mer luft under och bättre kylning.

Vad är det för fel? Finns det några inställningar? För en dator ska väl ändå inte fungera så här dåligt?!

Datorn har tillräckligt med prestanda för alla spel.

tack för alla svar
Citera
2008-03-01, 20:33
Medlem
Woodersons avatar
Jag lider av samma problem. Har en HP Pavilion dv9000. Den har överhettats så mycket att den låser sig och sedan måste jag vänta tills den kylt ner sig innan jag kan starta den igen. Det började med som du skriver att spel började lagga. Har ingen lösning tyvärr utan siktar på att köpa en ny dator, knappt ett år har jag haft skiten
Citera
2008-03-01, 21:32
Medlem
Karnevalens avatar
Tanka programmet "Speedfan" och ställ in så att fläkten snurrar mer, det kanske hjälper.
Citera
2008-03-02, 00:18
Medlem
Hannes2ks avatar
Ett vanligt problem, jag märkte ganska tidigt (1-2 månader efter köp) värmerelaterade problem. Eftersom laptops redan är så fullpackade med saker är möjligheterna till uttökad kylning begränsad, jag har i alla fall beställt den här kylaren http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=327442. Det finns fler men den här verkade vara mest prisvärd.
Citera
2008-03-02, 00:37
Medlem
sevensevens avatar
intressant..har också en dv9000 och det känns som fläkten gärna snurrar på max, utan att belasta den särskilt.

rapportera gärna när du testat fläktunderlägget!
Citera
2008-03-02, 00:39
Medlem
Måste säga att jag tror att den här tråden passar bättre hemma i hårdvara.
Citera
2008-03-02, 00:52
Medlem
Karnevalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannes2k
Ett vanligt problem, jag märkte ganska tidigt (1-2 månader efter köp) värmerelaterade problem. Eftersom laptops redan är så fullpackade med saker är möjligheterna till uttökad kylning begränsad, jag har i alla fall beställt den här kylaren http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=327442. Det finns fler men den här verkade vara mest prisvärd.

Har jag fattat det rätt, ställer man själva datorn uppe på den där, så kyler den datorn?
Citera
2008-03-02, 01:11
Medlem
Hannes2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karnevalen
Har jag fattat det rätt, ställer man själva datorn uppe på den där, så kyler den datorn?

Ja, om jag också har förstått det rätt så är det så den fungerar. Det är ofta undersidan som är problemet iochmed att det inte finns någon plats för luft att cirkulera under datorn. Om man som jag nästan inte använder sin laptop utanför sitt hem är det inget större problem, men om man är en top-traveler kan det kanske vara lite jobbigt med den där på undersidan. Sen så kan det vara så att den, beroende på hur stor/liten laptop man har att den inte passar undersidan, så att man antingen har för stor eller liten laptop i förhållande till kylaren. Annars kan man ju välja mellan de två färgerna som erbjuds, så man kan i alla fall göra ett lite estetiskt beslut.

Men jag får återkomma när jag testat den, den har fått positiv respons bland de som kommenterat produkten på länken jag postade i mitt förra inlägg.
Citera
2008-03-02, 13:53
Medlem
Quasys avatar
jag ska nu pröva köpa en laptop cooler på kjell o company! kommer med uppdatering sen!
Citera
2008-03-27, 00:57
Medlem
Qw4z1s avatar
Well? Hur går det för er? Funkar det bra eller?
Citera
2008-03-27, 22:21
Medlem
Uppdatera Bios genom www.hp.com

Något jäkla fel hade dom gjort iaf, orkade inte läsa allt men det gör iaf att processorn slipper så jäkla mycket load och att fläktarna syncar bättre med graderna på cpun.

Puss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in