2011-11-14, 16:48
Medlem
duraswedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskhanduk
Varken Uttern eller Bofinken är plomberad, dock som du skriver Utterns sändarannex, Lill-Ebba tror jag det kallades, som låg ungefär vid Gais-gården om du känner till den.

Vid Bofinken, märkte du att du blev avbildad? Lär vara samma även vid Uttern, akta dig om du ska kolla in genom inslagets galler

För att hitta till Uttern ska du slå upp Brattklevs Udde på hitta.se. Ser du att vattnet sträcker sig ändå fram till motorvägen? Vid den punkten finns en bilväg, som du kan gå längs för att ta dig till Burger King Delsjömotet. Längs bilvägen på höger sida ser du inslaget om du kollar noga, är ett staket och kanske ibland någon bil ivägen. Vart nödutgången finns, som du redan sagt är masten något att hålla utik efter, en annan ledtråd är ett teleskåp precis vid skogskanten av (bil)vägen.

å fan, satt det en kamera innanför portarna? jag tittade ju in genom gallret och lyste även in med ficklampa!

ok, tack för info om uttern, vem äger den och bofinken? skulle vilja ringa och höra om man kunde få titta in..
Citera
2011-11-14, 18:14
Medlem
dev/nulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duraswede
ok, tack för info om uttern, vem äger den och bofinken? skulle vilja ringa och höra om man kunde få titta in..

Som de flesta HC/DC så är det väl kommunen/räddningstjänsten som är formell ägare. Dock kan det förekomma vissa hyresgäster med synpunkter på ev. besökare.

Bofinken har en nödutgång på bergets NÖ-sida.
Citera
2011-11-14, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dev/null
På tal om Bofinken, har du dev/null varit inne i denna anläggning? I sådana fall kanske du kan säga något om storleken, hur det ser ut där inne och så vidare, det skulle vara av intresse.
Citera
2011-11-14, 21:41
Medlem
LINK82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dev/null

Är du säker på detta, ritningen som jag har visar att nödutgången finns i stötvågstunneln.
Alltså innanför porten på framsidan.
Citera
2011-11-15, 00:34
Medlem
dev/nulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LINK82
Är du säker på detta, ritningen som jag har visar att nödutgången finns i stötvågstunneln.

De ritningar som postats i annat forum visar anläggningen med en genomblåsningstunnel, men jag har
faktiskt inte verifierat på plats.
Citera
2011-11-15, 05:48
Medlem
MikeLitoriss avatar
Uttern/Spoven

Var där en dag i september, skall finnas ett inslag till med gallerdörr jag inte hittade. För att se vad som finns kvar av Ebba blev inte av, bruk_hundsklubben där hade något jippo på stora ängen. Det strövade hund_ägare i hela skogen, inget jag brydde mig om, men livat var det den dagen, p_olisen hade skjutningar vid sin pistol_bana.

Många hundägare har filmat en tävling i maj som hölls vid gräsplanen nedanför och lagt ut dem på YouTube, man kan skymta (Lill)Ebba i någon film där såg jag.

Statskansliet har varit och tittat på bruk_hundklubbens lokaler, det finns en risk att det kommer byggas bostäder där, någon borde dokumentera och plåta Ebba, kanske försvinner allt till slut.

Iaf, här är några bilder från Spoven:

Bild 1, Bild 2, Bild 3, Bild 4, Bild 5
Bild 6 och Bild 7
Citera
2011-11-15, 08:25
Medlem
LINK82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeLitoris
Uttern/Spoven

Var där en dag i september, skall finnas ett inslag till med gallerdörr jag inte hittade. För att se vad som finns kvar av Ebba blev inte av, bruk_hundsklubben där hade något jippo på stora ängen. Det strövade hund_ägare i hela skogen, inget jag brydde mig om, men livat var det den dagen, p_olisen hade skjutningar vid sin pistol_bana.

Många hundägare har filmat en tävling i maj som hölls vid gräsplanen nedanför och lagt ut dem på YouTube, man kan skymta (Lill)Ebba i någon film där såg jag.

Statskansliet har varit och tittat på bruk_hundklubbens lokaler, det finns en risk att det kommer byggas bostäder där, någon borde dokumentera och plåta Ebba, kanske försvinner allt till slut.

Ebba ligger inte vid Uttern, Ebba låg i skogen borta vid skjutbanorna .
Och idag så finns det inte mycket att se på platsen, en bild: http://i41.tinypic.com/358zcqe.jpg
Ett av de 2 plomberade inslagen...

Har sett en ritning på ett annat forum över denna anläggningen,
och vet att det också funnits bilder från insidan av uttern, men som nu är borttagna.
Citera
2011-11-17, 06:36
Medlem
RoughsTowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LINK82

Nödutgången ligger mycket riktigt i stötvågstunneln men närmare den andra porten, dvs inte porten vid framsidan.
Citera
2011-11-17, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoughsTower
Nödutgången ligger mycket riktigt i stötvågstunneln men närmare den andra porten, dvs inte porten vid framsidan.
Finns det alltså tre in/utgångar, två inslag och en nödut?
SKulle vara trevligt om du kunda markera ut denna andra port, den du benämner som "på baksidan", på eniro, hitta.se eller liknande, så ska jag göra ett besök!
Citera
2011-11-17, 18:01
Medlem
RoughsTowers avatar
Citat:
Finns det alltså tre in/utgångar, två inslag och en nödut?
SKulle vara trevligt om du kunda markera ut denna andra port, den du benämner som "på baksidan", på eniro, hitta.se eller liknande, så ska jag göra ett besök!

Nödut ligger i stötvågstunnel.
Citera
2011-11-17, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoughsTower
Nödut ligger i stötvågstunnel.
Såhär skrev du tidigare:

Kan du förtydliga dig lite, tre öppningar till berget eller bara två?
Citera
2011-11-17, 20:39
Medlem
Citat:
Såhär skrev du tidigare:

Kan du förtydliga dig lite, tre öppningar till berget eller bara två?

Två inslag i berget (mynningarna på stötvågstunneln), sedan två ingångar från stötvågstunneln - en "ordinarie" och en nödutgång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in