2008-03-01, 16:31
Medlem
Är djuren en avbildning av människan? På ett eller annat sätt är djuren lik människan både i utseende, beteende och genetik.
Citera
2008-03-01, 16:40
Medlem
Man kan ju vända på det och säga att människan är lik djuren och fråga om människan är en avbildning av dem. Argumentet håller lika bra, om inte bättre.
Citera
2008-03-01, 17:30
Medlem
wellermans avatar
Vi är i grunden i princip identiska biologiska maskiner med några små men betydande skillnader.
Citera
2008-03-01, 17:39
Medlem
Psynovas avatar
Ursäkta men jag har aldrig träffat nån människa som liknar en snigel :P
Citera
2008-03-01, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psynova
Ursäkta men jag har aldrig träffat nån människa som liknar en snigel :P
Har du aldrig, med andra ord, träffat en människa som är trög
Citera
2008-03-02, 13:18
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Du kanske borde posta den här tråden under Genetik. Jag är också fundersam över varför mer eller mindre alla (dägg)djur ser likadana ut. 2 armar, 2 ben, 2 ögon, 2 näsborrar, 2 öron osv.. Alla dessa placerade på mer eller mindre samma ställen av kroppen. Hur kommer detta sig?

Mycket intressant tråd. Inväntar reflektioner från mer pålästa människor.
Citera
2008-03-02, 14:06
Medlem
adequates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albaniensson
Är djuren en avbildning av människan? På ett eller annat sätt är djuren lik människan både i utseende, beteende och genetik.
Isåfall måste du acceptera idén att människan var det första djuret som skapades, och därefter skapades alla andra djur utefter förändringar på människans DNA. Accepterar du dock DNA-teorin så följer evolutionsteorin med rätt så naturligt. Sålunda har du själv redan svarat "nej" på din fråga.
Citera
2008-03-02, 14:11
Medlem
rayraviolis avatar
Det finns något som kallas för evolution. Borde kunna ge lite vettigt perspektiv på din fråga.
Citera
2008-03-02, 15:45
Medlem
hroobarbs avatar
Fisk -> Tiktaalik -> Kräldjur -> Däggdjur -> Människa

Vi har helt enkelt samma stamfader som utvecklade sina ben och händer från fenor. Två ögon och näsborrar kom mycket tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in