Flashback bygger pepparkakshus!
2008-02-29, 22:19
Medlem
Vad använder folk för att fläta eller i alla fall snurra ihop skägget till en "tamp"? För att hålla fast det så att det inte löses upp, alltså.
Citera
2008-02-29, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fiskrik sjöbo
Vad använder folk för att fläta eller i alla fall snurra ihop skägget till en "tamp"? För att hålla fast det så att det inte löses upp, alltså.
Jag har själv haft en lång skäggfläta en gång i tiden och använde gummiband till tandställningar efter ett tips jag fick av en annan skäggflät-nisse. Perfekta för ändamålet! Det svåra är att lära sig fläta själv framför spegeln. I början fick min f d sambo fläta, men det blev i längden jobbigt för henne då jag ibland fick väcka henne på morgnarna - så jag lärde mig själv till slut!
Citera
2008-02-29, 22:30
Medlem
Snövits avatar
Tandgummisnoddar kanske? Ni vet sådana som folk hade i tandställningen när man var tonåring. Vi fixade sådana för att kunna göra rastaflätor på varandra på den tiden.
Citera
2008-02-29, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Tandgummisnoddar kanske? Ni vet sådana som folk hade i tandställningen när man var tonåring. Vi fixade sådana för att kunna göra rastaflätor på varandra på den tiden.
Jag hann före!
Citera
2008-02-29, 22:59
Medlem
Tolvans avatar
På Glitter kan man köpa påsar med små svarta eller genomskinliga gummisnoddar. Jag brukar använda dem när jag flätar mindre flätor i håret.
Citera
2008-02-29, 23:23
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimi Hendrix
Jag hann före!

Jag är fullare än dig
Citera
2008-02-29, 23:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Jag är fullare än dig
Ja, det betvivlar jag inte! Det är vida känt att många moderatorer på FB modererar på fyllan, så du är inte ensam...

Puss på dig!
Citera
2008-02-29, 23:54
Medlem
Perfekt, tack för svaren
Citera
2008-03-02, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskrik sjöbo

Vill man slippa den lilla snodden kan man dränka in flätan med hardcore hårsprej eller hårvax också. Den trasslar upp sig bit för bit, men brukar iaf hålla för en festkväll...

För evighetsfix - testa tapetklister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in