2008-02-29, 20:12
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Personligen så är jag inte så förtjust i den av rent principiella skäl, men ser man till varför den instiftades så får man väl leva med den och jag kritiserar inte den i sig.

Det jag däremot stör mig förbannat mycket på är alla jävlar som i tråd efter tråd påpekar att "det minsan är 18-årsgräns här" så fort de stöter på ett troll eller en dum/dåligt formulerad fråga.
Eller konspiratoriskt frågar trådskaparen om ålder medan de antagligen sitter hemma och myser över den varma känslan av att känna sig smartare än andra.

Skulle jag få bestämma så skulle det fan utdelas varningar för sådant beteende.
Citera
2008-02-29, 20:18
Bannlyst
Det är ju onekligen svårbedömt att dela ut varningar p g a ovissa intentioner, t ex att någon "sitter hemma och myser över den varma känslan av att känna sig smartare än andra". Ska det vara ett skäl för att få en varning, om det nu skulle gå att bevisa?

Ditt resonemang låter omoget. Du vet väl att det är 18-årsgräns på forumet?
Citera
2008-02-29, 20:33
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Som tur var så registrerade jag mig innan den infördes och behövde aldrig uppge ålder när jag skapade mitt konto

Och egentligen var jag kanske inte så seriös med varningarna utan det var mer ett sätt att berättiga tråden.
Citera
2008-02-29, 20:36
Medlem
R.Rs avatar
Mjo, nog kan de vara ganska irriterande ibland. Visst, en påminnelse om 18-års gränsen kan nog vara på sin plats i vissa trådar, men de som jämt ska leka forumpoliser är bara irriterande.
Citera
2008-02-29, 20:38
Medlem
Maackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Mjo, nog kan de vara ganska irriterande ibland. Visst, en påminnelse om 18-års gränsen kan nog vara på sin plats i vissa trådar, men de som jämt ska leka forumpoliser är bara irriterande.

Tro mig det kan behövas en uppstramning ibland
Citera
2008-02-29, 20:49
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maackan
Tro mig det kan behövas en uppstramning ibland

Visst, om det kommer från rätt person och är formulerat vettigt. "H4xxor", som är registrerad januari 2008, kommer direkt från fragbite och kanske har 20 i postcount varav alla posts utgörs av att man försöker spela tuff och skryta med att man kan FB's reglemente känns bara patetisk.
Citera
2008-02-29, 21:00
Medlem
Läskigs avatar
Kan hålla med dig även om jag själv inte är helt oskyldig, det finns en utmärkt rapporterings-knapp om man tycker att någon trollar eller utger sig för att vara under 18 år, folk borde använda den oftare istället för att förstöra debatten i den aktuella tråden...
Citera
2008-02-29, 21:21
Medlem
Maackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Visst, om det kommer från rätt person och är formulerat vettigt. "H4xxor", som är registrerad januari 2008, kommer direkt från fragbite och kanske har 20 i postcount varav alla posts utgörs av att man försöker spela tuff och skryta med att man kan FB's reglemente känns bara patetisk.

Håller med där gillar inte dem som kommer och spelar Allan på forumet efter 5 inlägg
Citera
2008-03-01, 03:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
Kan hålla med dig även om jag själv inte är helt oskyldig, det finns en utmärkt rapporterings-knapp om man tycker att någon trollar eller utger sig för att vara under 18 år, folk borde använda den oftare istället för att förstöra debatten i den aktuella tråden...
men är det trams så är tråden kastad efter någon timme
Citera
2008-03-01, 04:06
Medlem
--StarryEyes--s avatar
Men kan väl inte vara nån som är över 20 som säger det. Det är bara såna som precis har fyllt 18 och är litr malliga för dom tror dom blivit vuxna. Förstår inte hur man orkar bry sig annars.
Senast redigerad av --StarryEyes-- 2008-03-01 kl. 04:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in