Hej.
Behöver hjälp med en sak om de överhuvetaget går.
När man går in på T,ex MsPaint och sen på Arkiv och sen Öppna så finnar man att till vänster på de fönster som hoppat upp att det finns genvägs ikoner till följande.....
Senaste använda
Dokument
Skrivbord
Mina dokument
Den här datorn
Nu undrar jag om det går att lägga till eller byta ut någon av dessa till något annat t,ex Min andra hårddisk (E).
Om det fungerar hur går jag till väga?
En grej till, om jag spar en bild från nätet så utgår den alltid från mina bilder, kan man ändra de så att när man spar en bild att den från början utgår i från bilder på (E)?
Tacksam för svar
MVH// H-L
Senast redigerad av Holy_Lof 2008-02-29 kl. 16:03.
någon genväg vet jag inte om du kan lägga till, men när jag sparade en bild på ett annat ställe så fortsatte den spara där tills jag bytte igen, funkar det inte så för dig?
Om du orkar leka med TweakUI eller registret så finns det en lösning här, jag kan dock inte undersöka om det fungerar och sammanfatta det lite enklare för jag har inte XP och således ett annat register. Du kan iallafall tydligen lägga till max 5 st.
någon genväg vet jag inte om du kan lägga till, men när jag sparade en bild på ett annat ställe så fortsatte den spara där tills jag bytte igen, funkar det inte så för dig?
Jo absolut, tills nästa gång man startar upp datorn, då är den tillbaka till mina dokument/mina bilder, de är de jag vill ändra på alltså att den för alltid utgår ifrån min andra hårddisk.
Om du orkar leka med TweakUI eller registret så finns det en lösning här, jag kan dock inte undersöka om det fungerar och sammanfatta det lite enklare för jag har inte XP och således ett annat register. Du kan iallafall tydligen lägga till max 5 st.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!