• 1
  • 2
2008-03-30, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 927
om aktiegarna r rika eller ej skiter jag i, jag vill ha produkter jag gillar och har bra pris

Jag tycker att gratis r ett rtt bra "pris"...
Citera
2008-03-30, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supreme100
Om du inte vill stdja Microsoft, anvnd linux, eller betala fr OSX om du hellre stdjer apple. Varfr du ska betala? Fr att du anvnder en produkt som det tas betalt fr. As simple as that. Ingen tvingar dig dock.

Finns f.. som redan nmnts OEMversioner som kostar runt 1/3 av standardpriset, det r ganska billigt fr en mjukvara du anvnder varje sekund din dator r igng.

Ja, om man vill se vrlden enkelt och inte ta ansvar fr sina handlingar s kanske det r enklare att bara gra som man blir tillsagd. Personligen r jag lite mer integritetsfull och tnker sjlv istllet. Bara fr lter sig ledas runt.

Jag vill inte anvnda varken OSX eller Linux. Jag anvnder windows eftersom det r det dominerande operativsystemet p marknaden och r den mjukvara som passar mig bst. Det garanterar bl.a std till mina favoritspel (bde nu och framtida) och de program jag anvnder fr att inte tala om att det r den milj jag trivs bst i och har mest erfarenhet av.
Citera
2008-03-30, 06:09
Medlem
Btw, OEM-aktivering fr Microsoft Windows Vista finns p:
http://thepiratebay.org/tor/4105290/...Loader_v2.2.0_ -_SW

Har du inget torrent-program installerat s r det bara att ladda ner och kra installationsfilen, begrnsat lge innebr egentligen inget annat n att den inte startar explorer.exe, att du inte kommer t kontrollpanelen och att den begrnsar hur mnga program du kan kra samtidigt.

Fungerade p mitt Ultimate 64-bit nr jag tankade ner std fr 32-bitars hjlpfiler och drabbades av en aktiveringsruta och "begrnsat lge". Sgs fungera p SP1 ocks. Hamnar man i detta begrnsade lge kan man anvnda adressraden i Internet Explorer (som ju startar nr du vljer att fortstta i "begrnsat lge") till att kra filer och ppna mappar, precis som kommandot "kr" p startmenyn. Du kan t.ex f skrivbordet, startmenyn, programraden med mera tillbaks genom att skriva "C:\windows\explorer.exe". Frutsatt att windows r installerat p C: frsts. Det borde underltta installationen ngot
Citera
2008-03-30, 06:26
Bannlyst
exit_: Oavsett om du betalar fr dina Microsoft-program eller inte, s bidrar du likvl till spridning av programmet. Skulle du vara konsekvent i ditt idiotiska tnkande s skulle du ju inte nyttja Vista verhuvudtaget. Det r ju ingen omjlighet att hlla sig ifrn det. Att du sedan vljer att anvnda det fr att du r mest van och att det r mest spritt visar ju bara p att du r en sucker som inte gr dina egna vgar. Du om ngon lter dig ledas av andra...
Senast redigerad av Irganox 2008-03-30 kl. 06:33.
Citera
2008-03-30, 09:59
Medlem
Titus pollos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supreme100
Finns f.. som redan nmnts OEMversioner som kostar runt 1/3 av standardpriset, det r ganska billigt fr en mjukvara du anvnder varje sekund din dator r igng.

Men blir det inte problem s fort man byter hrdvara? Jag brukar i snitt byta moderkort, processor och eventuellt minnen vartannat r. Jag frgar fr att efter att ha krt crackade windows sen win98 s funderar jag p att betala fr Vista fr att slippa hlla p och installera om allt den dagen de bestmmer sig fr att klmma t OEM crackade Vista (som f.. funkar fint efter SP1 installationen.)
Jag kan leva med priset fr en OEM home premium, men vill inte hlla p och tigga om aktiveringskoder fr jmnan. Jag vill kunna gra vad jag vill med min hrdvara.
Citera
2008-03-30, 11:57
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exit_
Jag tycker att gratis r ett rtt bra "pris"...

jag ox
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in