2008-02-29, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjellB
Då ställer vi frågan igen: Tror du att de flesta "blattar" tycker det är ok att mörda en familjemedlem?

I Kurdistan, Pakistan, Afganistan och merparten av arabvärlden är jag helt övertygad om att en majoritet tycker det är helt OK, om familjemellemmen är en kvinna som förstört familjens heder. En liknande kultur fanns också länge i de kristna svartmuskiga medelhavsländerna.
2008-02-29, 14:41
Medlem
KjellBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Dante_
Näe,, men det är tillräckligt illa med dom många som tycker så....

Och sedan borde det vara så att dom traditions/kulturdelare som inte håller fast vid Medeltida psykosfasoner borde vara dom som går ut och skriker högst , samt fördömmer hårdast, och inte "svennar" som tänker mest på dom stackars flickorna....

Det är lätt att tro att det även är en stor "tyst" grupp som inte verkar ha tagit ställning eller vill tala om vart de står i frågan...

Skulle jag tillhöra en religiös grupp som hade en liten "fallang" som bettede sig som hjärndöda idioter som förstörde rykte och anseende för övriga gruppen, Så skulle det verkligen ligga i mitt intresse att på olika sätt ta itu med dessa dårar...

Härligt, då tycker jag att du ta tag i problemet med män som slår kvinnor.
2008-02-29, 14:44
Medlem
KjellBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
I Kurdistan, Pakistan, Afganistan och merparten av arabvärlden är jag helt övertygad om att en majoritet tycker det är helt OK, om familjemellemmen är en kvinna som förstört familjens heder. En liknande kultur fanns också länge i de kristna svartmuskiga medelhavsländerna.

Haha, helt fantastiskt vad insnöad du är. Ut och res med dig!
2008-02-29, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katalysator
Nä, precis. Vad gör det för skada med en härlig bajskorv i vaniljsåstunnan? Det är bara berikande, vaniljsås är ju så förfärligt trist.

Och efteråt är det ju fortfarande vaniljsås. Vaniljsås med bajs. För den delen kan ingen säga att vaniljsås är bättre än bajs, det är bara fördomar.

Blattar = bajs? Nordeuropéer=vaniljsås? Oj!
2008-02-29, 15:17
Medlem
Citat:
Haha, helt fantastiskt vad insnöad du är. Ut och res med dig!

Ja verkligen. Hur är det då? Varför mördas annars massvis av kvinnor av hedersskäl i dessa områden? Varför har lagen i dessa områden ofta haft undantag för hedersmord så att de inte straffas allas eller straffas mycket mildare? Ut och res själv, och stanna gärna borta...
2008-02-29, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katalysator
Nä, precis. Vad gör det för skada med en härlig bajskorv i vaniljsåstunnan? Det är bara berikande, vaniljsås är ju så förfärligt trist.

Och efteråt är det ju fortfarande vaniljsås. Vaniljsås med bajs. För den delen kan ingen säga att vaniljsås är bättre än bajs, det är bara fördomar.

Ja kämpa mot dina fördomar, se så, det är inte så farligt, ta en tugga, det är ju bara lite bajs, var inte så fördomsfull nu!
2008-02-29, 15:26
Medlem
KjellBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Ja verkligen. Hur är det då? Varför mördas annars massvis av kvinnor av hedersskäl i dessa områden? Varför har lagen i dessa områden ofta haft undantag för hedersmord så att de inte straffas allas eller straffas mycket mildare? Ut och res själv, och stanna gärna borta...

Hur mycket är massvis?
Vilka områden menar du har en statlig lag där det är ok med hedersmord?
2008-02-29, 15:57
Medlem
_Dante_s avatar
Citat:
Härligt, då tycker jag att du ta tag i problemet med män som slår kvinnor.

När Ateister börjar spöa upp sina kvinnor för att sedan slänga ut dem från balkongen i "Ateismen namn" då kommer jag att stå längst fram och skrika..

Du verkar inte så begåvad som inte kan förstå skillnaden va...

Idioter kommer det alltid att finnas,, sen ifall dom är bagare eller urmakare finnar, turkar, eller kosovoalbaner spelar ingen roll så länge deras gärningar inte görs av religiösa eller traditionella eller kulturella anledningar...

Jag fördömmer män som slår kvinnor!,, jag pissar på dom!... Och om män slå sina kvinnor och kastar ut dem från balkonger p.g.a deras religion så fördömmer jag dem också, och pissar på dem!..Och jag pissar även på deras religion ifall den tar sådana utryck....

Sådärja nu har jag tagit ställning....

Nu välkomnar jag andra kulturberikare vars landsmän håller på att kasta ut sina döttrar från balkonger att i starka ordalag fördöma sådant beteende...
Senast redigerad av _Dante_ 2008-02-29 kl. 16:21.
2008-02-29, 16:09
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
När Ateister börjar spöa upp sina kvinnor för att sedan slänga ut dem från balkongen i "Ateismen namn" då kommer jag att stå längst fram och skrika..

Du verkar inte så begåvad som inte kan förstå skillnaden va...

Idioter kommer det alltid att finnas,, sen ifall dom är bagare eller urmakare finnar, turkar, eller kosovoalbaner spelar ingen roll så länge deras gärningar inte görs av religiösa eller traditionella eller kulturella anledningar...

Jag fördömmer män som slår kvinnor!,, jag pissar på dom!... Och om män slå sina kvinnor och kastar ut dem från balkonger p.g.a deras religion så fördömmer jag dem också, och pissar på dem!..Och jag pissar även på deras religion ifall den tar sådana utryck....

Sådärja nu har jag tagit ställning....

Nu välkomnar andra kulturberikare vars landsmän håller på att kasta ut sina döttrar från balkonger att i starka ordalag fördöma sådant beteende...
Du är inte ensam om att tömma blåsan på kvinnoförtryckarpacket.

*drar ner gylfen*
2008-02-29, 16:14
Medlem
KjellBs avatar
Citat:
Nu välkomnar andra kulturberikare vars landsmän håller på att kasta ut sina döttrar från balkonger att i starka ordalag fördöma sådant beteende...

Dagens tips: Kolla in fryshusets arbete mot just hedersmord.
2008-02-29, 18:44
Medlem
Citat:
Dagens tips: Kolla in fryshusets arbete mot just hedersmord.
Varför demonstrerar de inte på gatorna för att visa sitt missnöje, det är ju rätt brukligt annars när en stor mängd människor är missnöjda med samma sak.
2008-02-29, 20:11
Medlem
Galenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
HAHAHA du är inte SANN!! Vi har alltså "importerat" "balkongknuff"! Förövrigt: jag såg filmen i din länk. Som jag ser det : varför kan det inte ha varit så att han försökte hjälpa henne upp, och när det inte gick sprang han in för att hitta något att dra upp henne med??

Du är superkristen, va?

Jag är så långt ifrån sagoböckerna bibeln och koranen man kan komma. Gått ur svenska krykan, 'Militant' atetist, kapitalist, sverigedemokrat, republikan, konservativ och aktiv mot islamiseringen i Europa.

Nu tar vi det igen:

Balkongknuffen är en konsekvens. Kan lika gärna vara skotthål ex. Fadime fast den stackars tösen har du kanske inte hört talas om. Men balkongknuffarna är det perfekta brottet. Det vet både åklagare, polis och gärningsmännen. Hedersförtrycket kan ta sig många olika uttryck men balkongknuffarna är ett nytt fenomen. Helt enkelt en addering till hur man bäst gör sig av med sin dotter utan tekniska bevis eller DNA-spår.

Poängen är att hedersförtrycket med hela släkten emot sig förekommer inte i nordeuropeiska familjer eller sekulära för den delen.

Den mentaliteten/attityden existerar helt enkelt inte hos en etnisk dansk eller tysk eller norsk eller fransk eller svensk familj/släkt.

Och vi pratar heller inte om kvinnomisshandel i Byhåla där den störda psykopatiska maken läxar upp för att sedan somna framför tv:n eller supa vidare med polarna.

Vi pratar om en utbredd hederskultur som existerar i Asien, t o m systematiskt sanktionerad av klaner, äldsteråd och dessutom i många fall förankrat hos div. islamiska regimer ex. Iran och Saudi som en helt okej åtgärd, allt ifrån piskrapp till stening eller andra barbiska straff.

Vi pratar om familjeråd där hela släkten (bara männen) bestämmer om dottern ska leva eller inte, bara för att hon kanske har pratat med en sekulär kille, eller sminkat sig eller inlett en romans med någon. Det ska mycket lite till för att hedern ska vara kränkt inom denna oskrivna lag så att säga. När domen är beslutad utses någon att utgöra mordet eller den grova misshandeln. Allt medan mamman, mostern etc. håller sig undan allt medan det utförs med deras goda minne också.

Deras enda försvar är att hedern var kränkt och måste återupprättas igen inför omgivningen vilket bara kan göras om dottern elimineras. Då är allt fine igen. Och den skiten har vi importerat iom invällandet av tusentals som tillämpar det.

Förnekar du det tja då kan jag inte hjälpa dig mer grabben.

Kickis Älgemo vet du nog inte heller vem det är:
http://www.polisen.se/inter/util/nod...rticleid=97202

Videon är från Saudi:
Kvinnan som faller från balkongen är utsatt för hedersbrott. Inget annat!! Ta bort skygglapparna först innan du tittar på videon igen. Hon blev utkastad från tredje våningen enkom för att hon hade pratat med en annan man.

Du är tammefan lika naiv som Andreas Malm - gossebarnet som hyllar Hezbollah och islam generellt i sin spalt på kultursidan, DN.

Geezez fucking christ!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in