Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
HAHAHA du är inte SANN!! Vi har alltså "importerat" "balkongknuff"!

Förövrigt: jag såg filmen i din länk. Som jag ser det : varför kan det inte ha varit så att han försökte hjälpa henne upp, och när det inte gick sprang han in för att hitta något att dra upp henne med??
Du är superkristen, va?
Jag är så långt ifrån sagoböckerna bibeln och koranen man kan komma. Gått ur svenska krykan, 'Militant' atetist, kapitalist, sverigedemokrat, republikan, konservativ och aktiv mot islamiseringen i Europa.
Nu tar vi det igen:
Balkongknuffen är en konsekvens. Kan lika gärna vara skotthål ex. Fadime fast den stackars tösen har du kanske inte hört talas om. Men balkongknuffarna är det perfekta brottet. Det vet både åklagare, polis och gärningsmännen. Hedersförtrycket kan ta sig många olika uttryck men balkongknuffarna är ett nytt fenomen. Helt enkelt en addering till hur man bäst gör sig av med sin dotter utan tekniska bevis eller DNA-spår.
Poängen är att hedersförtrycket med hela släkten emot sig förekommer inte i nordeuropeiska familjer eller sekulära för den delen.
Den mentaliteten/attityden existerar helt enkelt inte hos en etnisk dansk eller tysk eller norsk eller fransk eller svensk familj/släkt.
Och vi pratar heller inte om kvinnomisshandel i Byhåla där den störda psykopatiska maken läxar upp för att sedan somna framför tv:n eller supa vidare med polarna.
Vi pratar om en utbredd hederskultur som existerar i Asien, t o m systematiskt sanktionerad av klaner, äldsteråd och dessutom i många fall förankrat hos div. islamiska regimer ex. Iran och Saudi som en helt okej åtgärd, allt ifrån piskrapp till stening eller andra barbiska straff.
Vi pratar om familjeråd där hela släkten (bara männen) bestämmer om dottern ska leva eller inte, bara för att hon kanske har pratat med en sekulär kille, eller sminkat sig eller inlett en romans med någon. Det ska mycket lite till för att hedern ska vara kränkt inom denna oskrivna lag så att säga. När domen är beslutad utses någon att utgöra mordet eller den grova misshandeln. Allt medan mamman, mostern etc. håller sig undan allt medan det utförs med deras goda minne också.
Deras enda försvar är att hedern var kränkt och måste återupprättas igen inför omgivningen vilket bara kan göras om dottern elimineras. Då är allt fine igen. Och den skiten har vi importerat iom invällandet av tusentals som tillämpar det.
Förnekar du det tja då kan jag inte hjälpa dig mer grabben.
Kickis Älgemo vet du nog inte heller vem det är:
http://www.polisen.se/inter/util/nod...rticleid=97202
Videon är från Saudi:
Kvinnan som faller från balkongen är utsatt för hedersbrott. Inget annat!! Ta bort skygglapparna först innan du tittar på videon igen. Hon blev utkastad från tredje våningen enkom för att hon hade pratat med en annan man.
Du är tammefan lika naiv som Andreas Malm - gossebarnet som hyllar Hezbollah och islam generellt i sin spalt på kultursidan, DN.
Geezez fucking christ!!