2008-02-28, 20:12
Medlem
mtees avatar
Hej.

Jag har precis fått hem en påse kratom. Har sökt så gott jag kan efter info.

det jag undrar är: dos, intag, och hur länge behöver man vänta på effekt?

Tack på förhand!
Citera
2008-02-28, 20:24
Medlem
Phanthans avatar
Kolla under "Dose".
Länk: http://www.erowid.org/plants/kratom/
Citera
2008-02-28, 20:58
Medlem
SinCitys avatar
Om du använder flashbacks lilla sökfunktion så får du typ träffar på 226st trådar som i något inlägg åtminstone innehåller ordet Kratom. Sen om man letar lite nogrannare så hittar man flera trådar om t ex enbart doseringar, skillnad mellan olika strains, interaktioner med andra substanser m fl.

Ännu en tråd om Kratom behövs inte...

*Dos beror ju alldeles på vilken form av Kratom du har. Är det 15x extrakt? I så fall så är det väl rekomenderat med mellan 2-3g vilket motsvarar ungefär 2 kryddmått, tror ett kryddmått väger 1,3g eller nåt sånt.

*Angående intag så är det egentligen bara att svälja och se glad ut, allt ska ner, sump och rubbet. Vill man kan man göra té eller blanda pulvret i juice för att slippa smaken.

*Det slår till inom 30-60 min vad jag minns...
Citera
2008-02-28, 23:55
Medlem
mtees avatar
jag tog 1/4 tesked vid 12.30 ca.

Hur är bakmsmällan på detta?
Citera
2008-02-29, 00:21
Bannlyst
Bäst effekt får du om du kokar upp det. Koka upp 1 - 2 G och drick sedan det smakar inte jätte gott men det funkar ju och det ger en skön effekt
Citera
2008-02-29, 00:25
Medlem
mtees avatar
Jo man kanske kulle göra lite the. Men hur mår man dagen efter av kratom?
Citera
2008-02-29, 21:12
Medlem
Rogge-s avatar
Kanoners. Hänt flera gånger att jag mått bättre dagen efter än under påverkan. Dock är substansen vätskedrivande så antar att en mild baksmälla alá alkohol är möjlig. Men det är inte svårare än att dricka lite vatten liksom.
Citera
2008-03-03, 20:40
Medlem
När man gör te på tex Kratom Premium Thailand som jag har i det här fallet, ska man dricka det med bladen och hela köret? Eller är det bättre att röka det?

Jag har aldrig hittat något vettigt svar i någon tråd på min fråga.
Citera
2008-03-03, 20:48
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TBS
När man gör te på tex Kratom Premium Thailand som jag har i det här fallet, ska man dricka det med bladen och hela köret? Eller är det bättre att röka det?

Jag har aldrig hittat något vettigt svar i någon tråd på min fråga.

Röka är i alla fall bortkastat. De gånger jag kört på vanliga blad och inte extrakt har då allt fått åka ner i kistan. Går väl att mixa med nån juice om smaken blir för hemsk...
Citera
2008-03-03, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Röka är i alla fall bortkastat. De gånger jag kört på vanliga blad och inte extrakt har då allt fått åka ner i kistan. Går väl att mixa med nån juice om smaken blir för hemsk...
Okej då får det bli att tugga det. Tackar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in