2008-02-28, 02:58
Medlem
psyk-os avatar
Jag har en tendens att väldigt ofta minimera mitt nuvarande lir (med skiftande olika spel) för att tex kolla läget på msn eller på någon internetsida eller vad som helst.
Nu är frågan , är det dåligt för datorn?

En till följdfråga kan väl vara om det inte är dåligt för datorn(hur man nu ser på det) , gör det datorn/Spelet långsammare?
Citera
2008-02-28, 03:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av psyk-o
Nu är frågan , är det dåligt för datorn?

Nej

Citat:
Ursprungligen postat av psyk-o
gör det datorn/Spelet långsammare?

Nej
Citera
2008-02-28, 03:03
Medlem
jessiejamess avatar
hepp hepp

Det handlar nog mer om minne än något annat,jag tror inte det kan vara skadligt för datorn lika lite som att porrsurfa kan göra en blind.
Citera
2008-02-28, 03:27
Medlem
ojns avatar
Mina kollegor i Windows (då jag förutsätter att TS kör det) får bestämma om tråden har någon framtid. <-- Spel.
/Mod
Citera
2008-02-28, 05:53
Bannlyst
Som sagt, nej det är inte skadligt för datorn.
Dock så kan det sega ner det spelet en del, då all grafik måste sparas i en buffer när du alt-tabar, vilket kan leda till att spelet blir instabilt, beroende på hur bra det är programmerat.
Citera
2008-02-28, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jessiejames
Det handlar nog mer om minne än något annat,jag tror inte det kan vara skadligt för datorn lika lite som att porrsurfa kan göra en blind.

Du får inte glömma att man får gröna fingrar av att onanera... vid det här laget skulle jag ha kunnat massproducera grön färg till färgindustrin om så varit fallet... men hittils har mina fingrar normal hudfärg... fan jag får runka lite mer... nångång borde jag ju få gröna fingrar juh...

Men men... för att besvara trådskaparens fråga; Nej, det är inte skadligt för datorn... dock så blir datorn tvungen att swappa ut spelet på hårddisken när du växlar tillbaka till Windows vilket iofs kan vara extra krävande för hårddisken... samt att när du väl växlar tillbaks till spelet så kan det rycka till några gånger för att datorn ska nu dra in spelets data tillbaks till arbetsminnet igen... men det är inte skadligt alls... skaffa bara mer minne så slipper datorn swappa så mycket...
Senast redigerad av Thiesen 2008-02-28 kl. 07:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in