2008-02-27, 23:51
Bannlyst
Hej alla där ute, under en ganska lång tid har min dator
spelat upp ett visst ljud...Med några som applåderar
(applåderna är ALLTID med ) men det kommer nya röster som
snackar hela tiden, vad kan det vara? Jar hag provat
att installera om datorn men det hjälper inte!

Tacksamm för svar
Citera
2008-02-27, 23:58
Medlem
Spejnars avatar
Konstiga ljud brukar vara tecken på antingen en trojan från ryska maffian(de brukar jävlas genom applåderna) eller så är det aliens som försöker psyka dig att döda massa människor.

Lösningen vore antingen att formatera datorn, bränna upp den och aldrig mer gå ut på internet eller den enklare lösningen:

POSTA I RÄTT SUBFORUM? För it-säk är det då i helvete inte. Ms-windows, hårdvara, aliens och annat skumt, psykologi, valfritt subforum under droger visst men fan inte it-säkerhet.

/din förkylde massmördare
Spejnar
Citera
2008-02-28, 00:02
Medlem
lupozs avatar
Jupp, IT-Säk är det då rakt inte. Men för att svara på din fråga. Låter mer som något mysko program som du hade innan formateringen och som du sen installerade igen. Tänk efter vilka program du hade förut och vilka du installerade om igen efter formateringen.
Citera
2008-02-28, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gronxan

Tacksamm för svar

Hmm, vad har det med IT-säkerhet att göra överhuvudtaget?

Gör om gör rätt, dumma idiot.
Citera
2008-02-28, 00:48
Medlem
metapods avatar
Citat:

Tacksamm för svar

Du har blivit hackad - eller inte
Även om du har postat i helt fel subforum, eftersom min teori om vad som orsakar spökandet inte har något att göra med IT-säkerhet, så kan jag väl påpeka var "felet" ligger.

Det är helt enkelt så att när du surfar runt på vårt stora interwebz tillåter du hemsidor att visa reklam. Visst, det är ingenting farligt men rösterna + applåderna du hör kommer ifrån en viss flash-reklam för smilies. Tyvärr kommer jag inte ihåg vilket företag som reklamen kommer ifrån, och kan således inte länka till "bevisning". Men jag är ganska säker på att ljuden inte kommer från något annat än en simpel reklam-"grej" gjord i flash.

Posta i rätt forum
Du, och dina fragfags, borde lära sig att läsa de klistrade trådar som finns i näst intill varje forumdel här på flashback. Börjar bli riktigt trött på felplacerade trådar och ämnen som gång på gång tas upp när de redan diskuterats ett tusentals gånger.

Trådar alla borde läsa innan man skapar en ny tråd i IT-säkerhet
Citera
2008-02-28, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metapod
Du har blivit hackad - eller inte
Även om du har postat i helt fel subforum, eftersom min teori om vad som orsakar spökandet inte har något att göra med IT-säkerhet, så kan jag väl påpeka var "felet" ligger.

Det är helt enkelt så att när du surfar runt på vårt stora interwebz tillåter du hemsidor att visa reklam. Visst, det är ingenting farligt men rösterna + applåderna du hör kommer ifrån en viss flash-reklam för smilies. Tyvärr kommer jag inte ihåg vilket företag som reklamen kommer ifrån, och kan således inte länka till "bevisning". Men jag är ganska säker på att ljuden inte kommer från något annat än en simpel reklam-"grej" gjord i flash.

Posta i rätt forum
Du, och dina fragfags, borde lära sig att läsa de klistrade trådar som finns i näst intill varje forumdel här på flashback. Börjar bli riktigt trött på felplacerade trådar och ämnen som gång på gång tas upp när de redan diskuterats ett tusentals gånger.

Trådar alla borde läsa innan man skapar en ny tråd i IT-säkerhet

Smiley Central...
Citera
2008-02-28, 09:24
Bannlyst
Det kan vara det här också

http://support.microsoft.com//default.aspx?scid=kb;en-us;261186

Ok, kanske inte. Men jag var bara tvungen att länka den :P
Citera
2008-02-28, 11:59
Medlem
DaVajjs avatar
IT-säkerhet -> Datoranvändning - MS Windows

// Mod
Citera
2008-03-02, 05:59
Bannlyst
Dumma i huvve?

Vafan snackar ni, om? Ryska maffian? Va? Och ljudet har spelats upp när datorn var AVSTÄNGD, dirr efter tråden, och headsettet behöver ström, aiiight?
Och trojan är det då fan inte, har 4-5 virus skydd

O du som sa att jag va dumm i huvve, du kan fara åt helvete älskar dej oxå
Citera
2008-03-02, 06:06
Bannlyst
Citat:
Vafan snackar ni, om? Ryska maffian? Va? Och ljudet har spelats upp när datorn var AVSTÄNGD, dirr efter tråden, och headsettet behöver ström, aiiight?

Jag skulle också vilja påstå att du inte har alla vedträna i spisen.
Citera
2008-03-02, 08:47
Medlem
Citat:

Överstyrning.

Kolla på youtube efter "crystal radio"... vissa (oftast billiga skitgrejjer) högtalare är så störkänsliga att dom fungerar just som kristallradiomottagare.
Citera
2008-03-02, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen
Överstyrning.

Kolla på youtube efter "crystal radio"... vissa (oftast billiga skitgrejjer) högtalare är så störkänsliga att dom fungerar just som kristallradiomottagare.

Okej, ska kollas, kommer med edit

Erhm, tror du har lite fel " crystal radio " har verkligen inget med detta o göra?
jag snackar om vanligt headset
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in