• 1
  • 2
2008-03-10, 18:20
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Han är redan uthängd i en tråd. Kolla nån sida bakåt bara. Kommer inte ihåg hur nicket stavas just nu dock, men häng ut honom igen, det skadar inte... De som gått på scamen tycker jag skall försöka kontakta riktiga SE för att kanske lyckas reda ut det hela.

Det är inte den användaren jag varit i kontakt med.

Citat:
Ursprungligen postat av MushIii
Vänta 1 vecka till och sen häng ut han tycker jag..

Låter som en plan.
Citera
2008-03-10, 18:23
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MushIii
Vänta 1 vecka till och sen häng ut han tycker jag..

Det är redan bevisat att det är en scammer. Om inte annat så har han en väldigt udda hobby som jag inte förstår vitsen med. Han har utnyttjat det riktiga SE's sortimentlista samt använt sig av en liknande adress bara. Det är nog ingen som fått sina varor alls eller kommer att få heller, iaf inte från honom. Skulle någon dock ha andra erfarenheter så delge dem gärna...
Citera
2008-03-10, 18:30
Medlem
Acidiferouss avatar
Suck...

Jaja... då vart man blåst på dom pengarna...
Citera
2008-03-10, 18:35
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wsb
Det är inte den användaren jag varit i kontakt med.
Låter som en plan.

SE har meddelat att de inte har något alls att göra med Selektiv Express och scammern har ju använt sig av Selektiv Express som mailadress, samt rippat sortimentlistan rakt av. Av någon anledning har en del skickat PM till mig och frågat om Selektiv Express mm. och de har inte fått något alls hemskickat. De har dock varit i kontakt med den uthängde scammern. Om du använt Selektiv Express så kan det ju vara så att de är flera användare som kör samma scam. Således tycker jag att de i så fall skall förklara sig och komma med något som styrker att de inte scammat utan har lyckats skaffa fram precis samma produkter samt gjort en lista som är en exakt kopia av SE's. Det skulle även vara intressant att höra varför de kör på samma kontonummer som SE...
Citera
2008-03-10, 19:34
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
SE har meddelat att de inte har något alls att göra med Selektiv Express och scammern har ju använt sig av Selektiv Express som mailadress, samt rippat sortimentlistan rakt av. Av någon anledning har en del skickat PM till mig och frågat om Selektiv Express mm. och de har inte fått något alls hemskickat. De har dock varit i kontakt med den uthängde scammern. Om du använt Selektiv Express så kan det ju vara så att de är flera användare som kör samma scam. Således tycker jag att de i så fall skall förklara sig och komma med något som styrker att de inte scammat utan har lyckats skaffa fram precis samma produkter samt gjort en lista som är en exakt kopia av SE's. Det skulle även vara intressant att höra varför de kör på samma kontonummer som SE...

Den infon jag har fått är dels att de skickar inrikes, dels en varulista men utan en viss artikel som krävde rekomendation för att få beställa. Huruvida varulistan stämmer överens med "scammerlistan" kan jag inte längre säga då jag formaterade hårddisken för en vecka sedan typ. Att de enligt dig använder samma kontonummer som "riktiga" SE vet jag inte om jag ska tolka som positivt eller negativt.

En del saker som användaren jag varit i kontakt med sagt samt att de fortfarande svarar får mig att fortfarande tveka på om jag blivit blåst eller inte. Som sagt -- vi får se hur det ser ut om en vecka...
Citera
2008-03-10, 19:45
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wsb
Att de enligt dig använder samma kontonummer som "riktiga" SE vet jag inte om jag ska tolka som positivt eller negativt.

Då riktiga SE inte säger sig ha något samröre med Selektiv Express så kan det ju knappast tolkas positivt. Det finns ett skäl till varför samma konto använts och det är inte ens så värst komlicerat som t ex kapning av kontot, scimming lr liknande ens.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in