Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
SE har meddelat att de inte har något alls att göra med Selektiv Express och scammern har ju använt sig av Selektiv Express som mailadress, samt rippat sortimentlistan rakt av. Av någon anledning har en del skickat PM till mig och frågat om Selektiv Express mm. och de har inte fått något alls hemskickat. De har dock varit i kontakt med den uthängde scammern. Om du använt Selektiv Express så kan det ju vara så att de är flera användare som kör samma scam. Således tycker jag att de i så fall skall förklara sig och komma med något som styrker att de inte scammat utan har lyckats skaffa fram precis samma produkter samt gjort en lista som är en exakt kopia av SE's. Det skulle även vara intressant att höra varför de kör på samma kontonummer som SE...
Den infon jag har fått är dels att de skickar inrikes, dels en varulista men utan en viss artikel som krävde rekomendation för att få beställa. Huruvida varulistan stämmer överens med "scammerlistan" kan jag inte längre säga då jag formaterade hårddisken för en vecka sedan typ. Att de enligt dig använder samma kontonummer som "riktiga" SE vet jag inte om jag ska tolka som positivt eller negativt.
En del saker som användaren jag varit i kontakt med sagt samt att de fortfarande svarar får mig att fortfarande tveka på om jag blivit blåst eller inte. Som sagt -- vi får se hur det ser ut om en vecka...