2008-02-27, 22:53
Medlem
Jag har köpt pasta med saffran respektive cacao i och tänkte höra ifall det är någon som vet några bra sätt att servera den på. Pastan är köpt i Italien och ska kokas i drygt 20 min.

Kom inte släpandes med recept där det egenligen ska vara vanlig pasta som smaksätts med en påse saffran. Den typen av recept kan jag leta reda på själv.
Vill använda denna pastan på lite mer speciella tillfällen.
Citera
2008-02-27, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Jag har köpt pasta med saffran respektive cacao i och tänkte höra ifall det är någon som vet några bra sätt att servera den på. Pastan är köpt i Italien och ska kokas i drygt 20 min.

Kom inte släpandes med recept där det egenligen ska vara vanlig pasta som smaksätts med en påse saffran. Den typen av recept kan jag leta reda på själv.
Vill använda denna pastan på lite mer speciella tillfällen.

Choklad går väldigt bra ihop med fågelrätter. Anka eller gås går bra ihop emd choklad. Ett ankbröst med apelsinsås kan jag tänka mig passar bra till chokladpastan.

Saffranspastan har jag svårare att förstå varför du inte kan hämta inspiration i recept där man smaksätter pastan med men saffran och "tung" fisk går bra ihop.
Citera
2008-02-27, 23:24
Medlem
quaertys avatar
Det känns lite som att din SPECIELLA pasta förtjänar att vara måltidens överraskning. Jag tror aldrig att en matälskande italienare skulle bygga ett recept runt din nya, spännande pasta.

Men du vill kanske ha ett Jamie Oliver-recept?
Citera
2008-02-28, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HFS
Choklad går väldigt bra ihop med fågelrätter. Anka eller gås går bra ihop emd choklad. Ett ankbröst med apelsinsås kan jag tänka mig passar bra till chokladpastan.

Saffranspastan har jag svårare att förstå varför du inte kan hämta inspiration i recept där man smaksätter pastan med men saffran och "tung" fisk går bra ihop.
Det med apelsinsåsen låter intressant. Är inte jätte sugen på att hämta inspiration från recept där pastan smaksätt för att de recepten jag har hittat så tenderar alla andra smaker vara så starka och saffranssmaken hamna lite i bakgrunden och jag är säker på att det borde finnas massor av recept för saffranspasta där saffranssmaken hamnar mer i främsta rummet.

Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
Det känns lite som att din SPECIELLA pasta förtjänar att vara måltidens överraskning. Jag tror aldrig att en matälskande italienare skulle bygga ett recept runt din nya, spännande pasta.

Förmodligen inte då de i Italien bygger upp sina måltider på ett nästan helt annat sätt än vad vi gör i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in