2008-02-27, 22:30
Medlem
BesserWissers avatar
Hej!

Läste på internet för några år sedan om något svenskt(?) flygplan som flugit genom Bermudatriangeln och när det sedan landade så skulle alla klockor på planet går 10 min långsammare eller snabbare än alla andra klockor när de väl landade på flygplatsen. Är detta något ni känner till?
Citera
2008-02-27, 23:05
Medlem
Ableachs avatar
Bermudatriangeln är en myt. Det har inte hänt mer "mystiska" saker där än någon annanstans.

http://www.ufo.se/fakta/artiklar/bermuda.shtml m fl
Citera
2008-02-28, 00:16
Medlem
Jo men mycket har förklats med tidigar kraftiga gasutvecklingar från botten som gör stt båtar inte flyter för att ytspänningen är åt helvete och att flygmotorer fick i sig gasen som gjorde att de fick probem att hålla höjden, främst propellerflyg som krävde ett visst motstånd.

Själv anser hag detta område som förklarat och jetplan kan enkelt dra förbi på höh höjd.
Citera
2008-02-28, 08:50
Medlem
Bermudatriangeln är väl avklarad som mysterium vid detta laget.
Citera
2008-02-28, 10:21
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Bermudatriangeln är väl avklarad som mysterium vid detta laget.
tråkigt....
Citera
2008-02-28, 10:33
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nezan
Jo men mycket har förklats med tidigar kraftiga gasutvecklingar från botten som gör stt båtar inte flyter för att ytspänningen är åt helvete och att flygmotorer fick i sig gasen som gjorde att de fick probem att hålla höjden, främst propellerflyg som krävde ett visst motstånd.

Själv anser hag detta område som förklarat och jetplan kan enkelt dra förbi på höh höjd.

Det där är en del av myten, och rent nonsens. Varken flygplan eller båtar har några särskilda problem kring Bermuda.
Citera
2008-02-29, 00:53
Medlem
citat -"Något annat märkte man aldrig ombord. På marken var det stor uppståndelse. Under cirka 10 minuter försvann planet från radarskärmen. Det gick katastroflarm och när så planet återkom på radarn var en hel styrka klar att möta planet. Besättningen var mycket förvånad då man sade att planet varit borta i tio minuter. Vid en senare koll visade det sig att samtliga klockor ombord gick fel med tio minuter i jämförelse med de på marken. Fenomenet fick aldrig sin förklaring. Både Aftonbladet och Expressen hade en notis om händelsen för 20 år sedan"

Källa http://www.ufo.se/fakta/artiklar/bermuda.shtml

Bra artikel i övrigt, jag är väldigt kritisk till ufo hemsidor och så kallade videor där dom filmat ufon. men den artikeln var riktigt bra
Citera
2008-02-29, 04:53
Medlem
Sollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mugmeister
Både Aftonbladet och Expressen
Låter ytterst troligt, min herre.
Citera
2008-02-29, 08:46
Medlem
TEOs avatar
Citat:
citat -"Något annat märkte man aldrig ombord. På marken var det stor uppståndelse. Under cirka 10 minuter försvann planet från radarskärmen. Det gick katastroflarm och när så planet återkom på radarn var en hel styrka klar att möta planet. Besättningen var mycket förvånad då man sade att planet varit borta i tio minuter. Vid en senare koll visade det sig att samtliga klockor ombord gick fel med tio minuter i jämförelse med de på marken. Fenomenet fick aldrig sin förklaring. Både Aftonbladet och Expressen hade en notis om händelsen för 20 år sedan"

Bra artikel i övrigt, jag är väldigt kritisk till ufo hemsidor och så kallade videor där dom filmat ufon. men den artikeln var riktigt bra

Det skulle vara intressant att veta var AB och Expressen hade fått uppgifterna ifrån. Charles Berlitz kanske
Citera
2008-02-29, 13:01
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:

Den där flygningen verkar inte ha inträffat. Jag kan åtminstone inte hitta något flightnummer eller någon officiell beskrivning av händelsen, bara samma vaga historia, repeterad från websida till websida (och ibland påbyggd med historien om hur planet setts cirkla medan piloten snackade nonsens på radion och inte reagerade på anrop). Inget ovanligt när det gäller historier från Bermudatriangeln, oftast visar de sig vid närmare kontroll inte ha inträffat, eller vara helt förklarliga olyckor.

Bermudatriangeln behöver inte heller någon förklaring, eftersom det inte försvinner mer fartyg eller flygplan där än någon annanstans, relativt sett. Att det i rena siffror förliser många skepp där beror på att området är starkt trafikerat och att vädret ofta är dåligt.
Senast redigerad av Rickenbacker69 2008-02-29 kl. 13:11.
Citera
2008-02-29, 14:51
Bannlyst
ska ju finnas ngt liknande vid japan som har typ lika kordinater som bermuda triangeln fast motsatta sida, kommer dock itne ihåg så mkt om det var ju ett par år sedan jag såg detta på tvn så minnet är ju inte det bästa. dock var det bara ngt sjömonster där, har för mig att det var jätte bläckfiskar
Citera
2008-02-29, 21:34
Medlem
Gamal tråd men det är kolvmotorer främst som fått problem av gasen, effekten sjunker dramatiskt, jetplan flyger högt och drivs av jetmotorer.

Jag tror faktiskt på det om att gas kan ha varit inblandad.

det var ursprungligen inte alls en del av myten, utan då menade de ju att det var övernaturliga ting som hände i triangeln.
Senast redigerad av Nezan 2008-02-29 kl. 21:36.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in