2008-02-29, 03:49
Medlem
vnc-s avatar
Blev en ibanez AW15ECE, otroligt skön att spela på
Gav 3500, kostade egentligen 4800 om jag minns rätt.

http://i4.photobucket.com/albums/y13...forever003.jpg
Citera
2008-02-29, 12:11
Medlem
Noetlovskijs avatar
Härligt vnc!

Jag har en ibanez AW40 sen tidigare - riktigt välljudande gitarrer för priset må jag säga.
Citera
2008-03-01, 18:33
Medlem
Shoopdawh00ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Haha, jag har hittat en coil-tap funktion på den lille jäveln också! Det hade jag ingen aning om!

För er som inte vet vad coil-tap är:

På min modell kan man dra upp volymknappen och den omvandlar då de båda humbucker-mickarna till singlecoil-mickar.

Förlåt att jag är så bitter, men jag är så jävla trött att alla på internet, inklusive gitarrtillverkarna, använder begreppet Coil-tap till saker som inte är det.

Det du har på din gitarr är Coil-split, den splittar humbuckerna och "gör dom till" singlecoils.

Coil-tap är en annan sak, om du har kollat närmare på en pick-up så ser du att det är, enkelt förklarat, en magnet med en koppartråd lindad runt magneten. Coil-tap-funktionen gör att man kopplar förbi en del av koppartråden, och sänker mickens output.
Från att t. ex ha gått från 5k i output, kopplar man förbi 2000 varv av koppartråd, och får då 3k i output.

Det är skillnad, och jag är bitter.
Citera
2008-03-01, 18:51
Medlem
Noetlovskijs avatar
Äh, du ska inte vara bitter

Alla gör vi misstag och man ska hjälpa de som inte kan lika mycket. Nu har jag lärt mig något nytt i dag också, tack!

Fast om TILLVERKARNA inte har koll på det där men du har det...
Lät lite knäppt. Tror det är distributörerna som tabbar sig. T.ex. om man läser i musikbörsens tidningar så är det ju nån nisse som skrivit texten till och inte tillverkarna.
Citera
2009-02-25, 13:37
Medlem
Germinators avatar
Bumpar tråden lite, fick ett sms nyss själv.

Är det värt att gå även om man bara har runt en tusenlapp att spendera? Skulle vara svingrymt att tjäna 7-8tusen på en brakargitarr men har lite dåligt med pengar nu men vill gärna göra ett litet "klipp".

Är sugen på en gitarr, men har redan en aukustisk för nån tusenlapp, elgitarr för nån tusenlapp och stålsträngad för 2300 så jag "behöver" ju inte direkt någon utterligare gitarr i tunsenlappsklassen, men är jävligt shoppingsugen om bra tillfälle ges även om det inte är någon förmögenhet man sitter på

I värsta fall får man väl köpa nåt blåsinstrument för en femtiolapp och tuta lite med på vägen hem.
Citera
2009-02-25, 14:30
Medlem
Krackshots avatar
Fick precis ett SMS om detta spektakel. Om jag inte vore fattig så skulle jag åkt dit och köpt något kul...
Jag känner mig själv, skulle köpa upp matpengarna på onödiga grejor som jag använder en gång och sedan kasserar. Jag kommer att hålla mig borta
Citera
2009-02-25, 14:48
Medlem
Noetlovskijs avatar
Fick även jag SMS i dag (duh) och laddar inför torsdagen!

Kanske det blir några effektpedaler eller något till min lilla studio.

Spännande!
Citera
2009-02-25, 15:22
Medlem
TheInsanes avatar
Kan någon utförligt beskriva hur rean går till? Nattrea innebär vad exakt och är det nattrea även på torsdag? Ja mer info vill jag ha!
Citera
2009-02-25, 15:23
Medlem
Krackshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheInsane
Kan någon utförligt beskriva hur rean går till? Nattrea innebär vad exakt och är det nattrea även på torsdag? Ja mer info vill jag ha!

Natt och natt... Det var väl mer kväll (16-21 om jag minns rätt). Jag antar att det är vanligt i butiken men att det finns billiga grejor att tillgå. Kanske nåt jippo, vad vet jag.
Citera
2009-02-25, 15:27
Medlem
Naikons avatar
Klockan 16-21 imorgon torsdag, kanske ska pallra sig ner till stan och se om man hittar något fynd till trummorna
Citera
2009-02-25, 15:49
Medlem
Germinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheInsane

Rent spontant så känns det som de rear ut grejer för att sälja saker ingen köpt, så de säljes för nerdaget pris. Sen så sänker de nog priser i övrigt också så folk vill komma dit för att fynda på även dem.

Rensa lite i förrådet dvs.
Citera
2009-02-25, 18:47
Medlem
TheInsanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germinator
Rent spontant så känns det som de rear ut grejer för att sälja saker ingen köpt, så de säljes för nerdaget pris. Sen så sänker de nog priser i övrigt också så folk vill komma dit för att fynda på även dem.

Rensa lite i förrådet dvs.

Så ni tror inte de har lite nya varor inne? Var där i helgen och är ute efter en 5-strängad bandlös bas men de hade ingen i affären vid fridhemsplan. Jag vill givetvis testspela innan jag köper något.

Det var dock väldigt lite instrument på övervåningen så jag minns att jag trodde de skulle göra om i affären.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in