• 1
  • 2
2008-02-27, 23:32
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Butcher
Hmmm... intressant
heeelt klart värt att tänka på
Men jag vill gärna vara heeeelt 100% inan jag åker, vill helst inte fstna i tullen för att man själv drar med sig en massa benso eller kodein & sen får sitta i förhör o sånt shit...

Ja, och sedan så får du ju tänka på att vissa preparat som "säljs" receptfritt egentligen är receptbelagda och i vissa fall även narkotikaklassade. Och du kan således åka fast både i tullen och på gatan även om apotekaren bara gav dom till dig.
Citera
2008-02-28, 14:29
Medlem
BeroendeAvAllts avatar
Bulgarien blev väl med i EU för inte en så lång tid sen? Där är det iaf väldigt lätt o få tag på diverse tabbar
Citera
2008-02-29, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Butcher
Hmm... hur långt bort da?!?
Thailand som föregående anvädare föreslog?!?
Men de är ching chong l'nder man ska satsa på för att få de receptfritt med andra ord?!?!

Har hört rykten om att i indien så kan man plocka på sig olika preparat av exempelvis kodein osv...
Där ska de tydligen fungera så att du köper allt på lösvikt...
precis som vi här i sverige köper lösvikts godis i påsar
är de bara en myt eller stämmer mina källor?!?! hehehe
Det stämmer, jag har varit i Indien och köpt benzo, efedrin och olika sömntabletter på lösvikt... eller ja, per styck då. Det är inte så att du får ösa i sakerna själv i en påsa som de sedan väger
De hade ofta en stor läkemedelsbok som du fick bläddra i och välja fritt från, försökte köpa morfin också, men det hade de inte i affären
Och det är mycket möjligt att du får tabletterna i små bruna papperspåsar i alla fall, även om det vanligaste är att de klipper kartor åt dig.
Citera
2008-02-29, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av furi
Rumänien tror jag är receptfritt. Polaren va nere där och hämtade ganska många för några år sedan. Men annars så finns de väl i dom flesta asiat länderna. Även nere i karibien så finns de utan recept.
I Venezuela var de inte så pigga på att sälja benzo, även fast jag hade med mig recept... Utan de sa att jag var tvungen att få det utskrivet av en läkare där.
I och för sig så provade jag kanske inte på det bästa stället (ett nattöppet apotek) och på receptet stod det 100st alprazolam så mängden avskräckte kanske honom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in