2008-02-27, 02:43
Medlem
metylfenidats avatar
Har haft varma händer och fötter väldigt länge nu. varje natt så blir mina fötter eller händer varma och röda och lite svullna, jäkligt jobbigt när man ska sova, resten av kroppen är i bra skick, någon som vet varför?
Citera
2008-02-27, 10:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av metylfenidat
Har haft varma händer och fötter väldigt länge nu. varje natt så blir mina fötter eller händer varma och röda och lite svullna, jäkligt jobbigt när man ska sova, resten av kroppen är i bra skick, någon som vet varför?

Är så för mig med ( bara hos min pappa ). Öppna fönstret hela tiden. Sen hos min mamma är allt kallt och skönt. Prova sova i ett annat rum eller tänk på det när du sover över hos en kompis. Inget farligt iallafall. Ställ fönstret öppet en hel dag när du är ute och gör nåt sen är det perfekt när du ska sova.
Citera
2008-02-27, 11:09
Medlem
Magrats avatar
Har du kalla händer och fötter under dagen? Själv har jag så jäkla kass blodcirkulation att mina händer (och fötter om jag inte har skor på mig) blir extremt kalla. När jag sedan går och lägger mig och blir varm är det precis som att kroppen överkompenserar i händerna och fötterna och de blir så makalöst varma att det hettar och bultar i dem.
Citera
2008-02-27, 12:43
Medlem
Herr Reporters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magrat
Har du kalla händer och fötter under dagen? Själv har jag så jäkla kass blodcirkulation att mina händer (och fötter om jag inte har skor på mig) blir extremt kalla. När jag sedan går och lägger mig och blir varm är det precis som att kroppen överkompenserar i händerna och fötterna och de blir så makalöst varma att det hettar och bultar i dem.

Så har jag med! Störigt som fan. Vet inte vad man ska göra åt eländet dock.
Citera
2008-02-27, 13:58
Medlem
Magrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Reporter
Så har jag med! Störigt som fan. Vet inte vad man ska göra åt eländet dock.

Tja, allt som främjar god cirkulation bör ju hjälpa lite i alla fall. Själv röker jag och det gör väl knappast saken bättre (fast jag hade i och för sig de här besvären redan som icke-rökande barn )

Motion är säkert också bra i sammanhanget.
Citera
2008-02-27, 15:03
Avslutad
Jag har det senaste året lidit av fruktansvärt varma fötter på kvällen och natten, eller överhuvudtaget när jag är trött. Riktigt jobbigt!
Citera
2008-02-27, 16:24
Medlem
Herr Reporters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magrat
Tja, allt som främjar god cirkulation bör ju hjälpa lite i alla fall. Själv röker jag och det gör väl knappast saken bättre (fast jag hade i och för sig de här besvären redan som icke-rökande barn )

Motion är säkert också bra i sammanhanget.

Tjae, röker gör jag ju inte. Men jag förstår inte varför de blir så varma just till natten. Borde inte cirkulationen vara bättre på dagen då man rör på sig?
Citera
2008-02-29, 15:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Reporter
Tjae, röker gör jag ju inte. Men jag förstår inte varför de blir så varma just till natten. Borde inte cirkulationen vara bättre på dagen då man rör på sig?

Jag skulle vilja veta vad ni har för trick att somna trots varma fötter. Kallt vatten, öppna fönster?
Citera
2008-02-29, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aurelio
Jag skulle vilja veta vad ni har för trick att somna trots varma fötter. Kallt vatten, öppna fönster?
Fötterna utanför täcket ?
Citera
2008-03-03, 16:21
Medlem
Herr Reporters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurelio

Jag har fötterna mot den kalla betongväggen haha. Och så lite olika sömnpiller
Citera
2011-03-20, 22:43
Medlem
Reggaemans avatar
Istället för att starta en ny tråd så beslöt jag mig för att posta i den här istället.

Har under de senaste två veckorna haft extremt svårt att sova pga att mina fötter samt benen blir kokvarma så fort jag lägger mig i sängen, brukar sluta med att jag inte somnar förrens 6-7 på morgonen pga det.

Och det är bara när jag ska lägga mig och sova också, alltid "normaltemp" under hela dagen men sekunden efter att jag lagt mig under täcket för att sova så blir både fötterna och benen skitvarma.

Någon som vet varför? och någon som vet något sätt att bli av med denna skumma åkomma?

har testat att kyla ner fötterna med iskallt vatten samt att sova utan täcke på nederdelen av kroppen men det hjälper inte längre, funkade ett par gånger men inte längre.
Citera
2011-04-06, 11:57
Medlem
raffeYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Istället för att starta en ny tråd så beslöt jag mig för att posta i den här istället.

Har under de senaste två veckorna haft extremt svårt att sova pga att mina fötter samt benen blir kokvarma så fort jag lägger mig i sängen, brukar sluta med att jag inte somnar förrens 6-7 på morgonen pga det.

Och det är bara när jag ska lägga mig och sova också, alltid "normaltemp" under hela dagen men sekunden efter att jag lagt mig under täcket för att sova så blir både fötterna och benen skitvarma.

Någon som vet varför? och någon som vet något sätt att bli av med denna skumma åkomma?

har testat att kyla ner fötterna med iskallt vatten samt att sova utan täcke på nederdelen av kroppen men det hjälper inte längre, funkade ett par gånger men inte längre.

Lider av samma problem. Jag brukar smörja in benen å fossingarna i tigerbalsam, då blir det svalt å mysigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in