2008-02-26, 22:14
Medlem
Mr.CroMes avatar
Tjenare, jag tänkte att jag skulle odla lite av det goa.
Jag tänkte att jag skippar göra det hemma och så, så jag tänkte vad sägs om att hitta bra ställe nånstans där solen verkligen skiner över sommaren och fixa till jorden lite och sedan planta ner allt? Skulle det funka? Jag tänkte mest nått ställe där bara jag vet om, bara jag kommer åt, bara jag vet vad som händer där. Och självklart jag har hittat ett "öppet" ställe där solen kommer åt större delen av dagen.
Hur skulle det funka?
Och juste ja, jag ska inte ha det för mycket, utan bara ett par plantor som man kan röka på nere vid havet och softar sommar kvällarna.
Jag är helt ny inom odling, så all hjälp uppskattas.

Tänd en feting och ha det bäst // Peace
Citera
2008-03-04, 23:35
Medlem
har hört att en strain som heter Sagarmatha ska vara anpassat rätt bra för sverige, utomhusodling då. Har också rökt denna strain, det är bra och fint gräs. Tror fröna är ganska dyra dock.. men men jag vet inte sök vet ja!

simma lugnt
Citera
2008-03-05, 14:23
Medlem
gipzys avatar
Finns en hel del strains som fungerar utmärkt i nordiskt klimat, thyphoon tror jag kommer att bli min personliga favorit
Lowryder ska ju också fungera relativt problemfritt, eftersom dom inte blir så höga så ökar antalet tillgängliga platser att odla på också lätt att gömma bakom några andra buskar, tex. nässlor.
Citera
2008-03-05, 17:01
Medlem
jackecows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.CroMe
Och juste ja, jag ska inte ha det för mycket, utan bara ett par plantor som man kan röka på nere vid havet och softar sommar kvällarna.

Kan nog blir svårt eftersom du kommer att skörda till hösten
Citera
2008-03-05, 19:11
Medlem
Kolatonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackecow
Kan nog blir svårt eftersom du kommer att skörda till hösten
Lowryder blir ju klara relativt tidigt med tanke på att den är autoblommande, så sår du i maj har du den väl klar i slutet på juli.
Citera
2008-03-08, 10:51
Medlem
Mr.CroMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolatony
Lowryder blir ju klara relativt tidigt med tanke på att den är autoblommande, så sår du i maj har du den väl klar i slutet på juli.

Låter mycket bra, det dära ska man testa då

Tack för svaren, och ni kan gärna skriva vad mera jag behöver tänka på innan jag ska beställa osvosv.
Citera
2008-03-11, 02:16
Medlem
badgemans avatar
tiphoon

Mycket bra strain...
Ifrån christiania (danmark)... peace !
Citera
2008-03-11, 20:08
Medlem
Citat:
tiphoon

thypoon! har du provat den själv?, skulle va skoj med fler positiva resultat
Citera
2008-03-11, 21:51
Medlem
professor_knass avatar
Du kan leta runt efter platser i ditt närområde i google earth. Söderläge (plantorna planterade på norra delen av ett öppet område alltså) och nära till vatten är det som gäller. Utanför vissa åkrar kan ibland vara bra platser, ofta finns det diken grävda runtom dessa där det finns vatten.
Citera
2008-03-18, 11:30
Medlem
Mr.CroMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av professor_knas
Du kan leta runt efter platser i ditt närområde i google earth. Söderläge (plantorna planterade på norra delen av ett öppet område alltså) och nära till vatten är det som gäller. Utanför vissa åkrar kan ibland vara bra platser, ofta finns det diken grävda runtom dessa där det finns vatten.

Jag bor mycket nära havet, och det finns MYCKET åkrar och sånt här i området som är nära vattnet. Så det blir väl många bra ställen man kan välja på

Jag ska kolla det med google earth och se ifall jag kan hitta nått skönt ställe där inte så många som kommer åt.

Tack, Peace
Citera
2008-03-18, 12:59
Bannlyst
Belladonna går rätt bra i Sweden oXå, iaf om man bor i D södra delarna av landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in