2008-02-26, 20:44
Medlem
akksel2s avatar
Tjena , jag har precis kopplat in min externa skärm till min ibook via en adapter, och allt funkar fint tills jag vill kolla på en film i Quicktime och vill se deni helskärm, då lägger sig bilden på skärmen till ibooken, hur gör jag för att få se helskärm på min externa skärm?
Citera
2008-02-26, 21:29
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akksel2
Tjena , jag har precis kopplat in min externa skärm till min ibook via en adapter, och allt funkar fint tills jag vill kolla på en film i Quicktime och vill se deni helskärm, då lägger sig bilden på skärmen till ibooken, hur gör jag för att få se helskärm på min externa skärm?

In QuickTime Player use the View/Present Movie menu item, drag the Q to the other monitor.
In VLC use the Video/Video Device menu item, choose the other display.

With VLC you can also play the movie as a sort of desktop picture: when in full screen cmd-tab to another application.

http://lovemac.org/2006/06/10/runnin...econd-monitor/

Bör nog funka.
Citera
2008-02-26, 21:31
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Det gör du genom att gå in i Systeminställningar, väljer bildskärm och där skall båda skärmarna komma upp. Dra menyraden från den lilla skärmen (din iBook) till den stora och vips så har du gjort den stora skärmen till huvudskärm. När du kopplat bort den stora skärmen och använder iBooken standalone så känner den själv av detta och ändrar tillbaka. Klart!

Citat:
Ursprungligen postat av akksel2
Citera
2008-02-27, 01:29
Medlem
Rauzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishcrusader
Det gör du genom att gå in i Systeminställningar, väljer bildskärm och där skall båda skärmarna komma upp. Dra menyraden från den lilla skärmen (din iBook) till den stora och vips så har du gjort den stora skärmen till huvudskärm. När du kopplat bort den stora skärmen och använder iBooken standalone så känner den själv av detta och ändrar tillbaka. Klart!
Fast det gäller bara om man vill ha filmen på samma skärm som menyn.
Enklast är väl ändå att bara att, i Quicktime Player, välja Preferences, klicka Full Screen och där välja vilken skärm man vill använda.
Citera
2008-02-27, 09:20
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Det var precis det han inte lyckades med och därför som jag gav mitt tips. Utgick nästan ifrån att TS testat det som finns i QuickTime redan... sen är frågan om TS kör sin iBook med SSD* eller utan, vilket också påverkar.

*Screen Spanning Doctor

Citat:
Ursprungligen postat av Rauz
Fast det gäller bara om man vill ha filmen på samma skärm som menyn.
Enklast är väl ändå att bara att, i Quicktime Player, välja Preferences, klicka Full Screen och där välja vilken skärm man vill använda.
Citera
2008-02-27, 12:35
Medlem
Rauzs avatar
Citat:
Det var precis det han inte lyckades med och därför som jag gav mitt tips. Utgick nästan ifrån att TS testat det som finns i QuickTime redan... sen är frågan om TS kör sin iBook med SSD* eller utan, vilket också påverkar.
Jag såg inte något i TS inlägg som pekade på att han testat det rätta sättet, vi får väl se om han svarar.
Citera
2008-02-28, 19:08
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Finns det rätt och fel sätt att gå tillväga? Trodde bara man gick olika vägar beroende på hur situtationen ser ut. Var hittar du att man kan använda annan skärm än huvudbildskärmen i QuickTime?

Citat:
Ursprungligen postat av Rauz
Jag såg inte något i TS inlägg som pekade på att han testat det rätta sättet, vi får väl se om han svarar.
Citera
2008-02-28, 19:30
Medlem
akksel2s avatar
Det gick att köpa fullskärms läge i VLC som vanligt så ja kör på det! Tack för svaren!
Citera
2008-03-01, 19:55
Medlem
Rauzs avatar
Citat:
Finns det rätt och fel sätt att gå tillväga? Trodde bara man gick olika vägar beroende på hur situtationen ser ut. Var hittar du att man kan använda annan skärm än huvudbildskärmen i QuickTime?
Ja alltså ditt sätt går ju ut på att välja vilken skärm menyraden ska visas på...fullskärmsläget följer visserligen med men om man, som jag, vill ha Quicktime i fullskärm på en skärm och menyn på den andra så är det kanske inte riktigt rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in